Voi hyvin

Kokeile asanaa: Mieltä rauhoittava liike


Balasana eli lapsiasento rauhoittaa mieltä.

Levosta huolehtiminen auttaa jaksamaan taistelussa oman terveyden puolesta. Balasana on joogassa yleisesti käytetty lepoasento. Se rauhoittaa kehon ja mielen tiukan paikan jälkeen, kerää voimavarat seuraavaan liikkeeseen ja muistuttaa läpi harjoituksen kaikkein tärkeimmästä: läsnäolosta tässä hetkessä. Sen periaatteita voi soveltaa elämään yleisemminkin. Rauhoita hengitys. Laske takamus kohti kantoja, otsa lattiaan tai käsien päälle ja jää noin viideksi minuutiksi paikoillesi. Toista niin usein kuin tuntuu hyvältä.

Kokeile myös muita helppoja, terveyttä edistäviä asanoita:

Palauttava ja rentouttava liike: Viparita karani

http://www.voihyvin.fi/artikkeli/kokeile-asanaa-palauttava-ja-rentouttava-liike

Mieltä ja kehoa tasapainottava liike: Vrksasana.

http://www.voihyvin.fi/artikkeli/kokeile-asanaa-mielta-ja-kehoa-tasapainottava-liike

Apua vatsalle: Shava Udarakarshanasana

http://www.voihyvin.fi/artikkeli/kokeile-asanaa-apua-vatsalle-1

Apua vatsalle: Bhujangasana

http://www.voihyvin.fi/artikkeli/kokeile-asanaa-apua-vatsalle-2

Helpotusta stressiin: Setu Bandha Sarvangasana.

http://www.voihyvin.fi/artikkeli/kokeile-asanaa-helpotusta-stressiin

Rauhoittava liike: Adho mukha svanasana

http://www.voihyvin.fi/artikkeli/kokeile-asanaa-rauhoittava-liike

Julkaistu: 13.8.2013