Terve.fi

Pidä penis kunnossa - 4 vinkkiä - osa 2

Men’s Health kertoo, kuinka peniksestä voi pitää huolta. Lue jutun ensimmäinen osa täältä!.

5. Nuku oikein

Huono uni ja epäsäännöllinen unirytmi voivat vähentää testosteronin tuotantoa ja lisätä väsymystä. Lisäksi uniongelmat voivat johtaa uniapneaan, korkeaan verenpaineeseen ja aikuisiän diabetekseen.

6. Lisää kalaa

Koska omega-3-rasvahapot ovat enemmän kuin hyödyllisiä verenkierrolle ja sydämelle, ovat ne hyväksi myös peniksen terveydelle. Pyri syömään rasvaista kalaa ainakin kaksi kertaa viikossa.

7. Älä juo liikaa

Lasillinen punaviiniä päivässä ehkä piristää libidoa, mutta sen ylittävät määrät alkoholia tekevät vain hallaa alapäällesi. Runsaat määrät alkoholia lisäävät masennusoireita ja alkoholin määrä veressä on kääntäen verrannollinen suorituskykyyn sängyssä: mitä enemmän otat, sitä pienemmällä todennäköisyydellä olet kykeneväinen saamaan pikkuveikan juhlakuntoon.

8. Yritä rentoutua

Stressi voi olla pieninä annoksina terveellistä, mutta jatkuva stressi saa aikaan pidennetyn taistele-tai-pakene -jännityksen, ja kortisolin sekä adrenaliinin määrät ovat koholla. Syke on koholla, verisuonet supistuvat ja veri virtaa sinne, missä sitä taistelussa tarvitaan – eli lihaksiin. Ei penikseen. Pitkäaikainen stressi voi myös aiheuttaa vakaviakin masennusoireita, jotka osaltaan tappavat seksihalut tehokkaasti.

Lähde: MensHealth

Lue lisää:

Julkaistu: 4.6.2013
Kommentoi »