Kauneus & Terveys

Onko treenimotivaatio hukassa? Lue bloggaajien vinkit!


Ulkona on kylmää ja pimeää, eikä treeni maistu. Mistä saisi lisää energiaa ja motivaatiota? Treenibloggaajat neuvovat!
Kuvat Emmi Lehtomaa, Kirsi Tuura

Super fit me -blogin Nana Heikkilä ja Emmilandia -blogin Emmi Lehtomaa treenaavat säässä kuin säässä. Kysyimme, miten he oikein jaksavat.

Mikä motivoi sinua treenaamaan pimeänä vuodenaikana?

Nana: Minua motivoi uusi treeniohjelma. Olen kehopainohörhö, eli treenaan yleensä oman kehon painolla. Nyt testaan kuntosaliharjoittelua, ja se inspiroi. Muuten minua motivoi se, että saan treenistä hirveästi energiaa. Se on suurin motivaationi lähde.

Emmi: Elämäni on tällä hetkellä hyvin kiireistä. Treenatessa on pakko keskittyä täysillä treeniin. Se onkin ainut hetki päivässäni, kun en ajattele työasioita. Olen myös työni takia juuri nyt jaksamisen äärirajoilla. Ilman treeniä energiani olisivat ihan nollissa. Treeni auttaa jaksamaan, ja siitä tulee hyvä fiilis.

Millainen välipala antaa voimaa treeniin?

Nana: Syön ennen treeniä riisikakkuja sekä kalkkunaa ja ehkä banaanin.

Emmi: Minäkin syön riisikakkuja, mutta laitan niiden päälle kananmunaa. Juon myös usein smoothien ennen treeniä.  Se on helppo tehdä ja kulkee koko päivän mukana. Smoothiessani on jotain kasvisproteiinia, marjoja, banaania, avokadoa ja superfoodeja kuten macaa tai viherjauhetta. Smoothieni eivät ole herkullisia!

Kuinka paljon ennen treeniä kannattaa syödä, jotta jaksaa treenata?

Nana: Se on yksilöllistä, joku tarvitsee pari tuntia, toinen puoli tuntia. Minä syön pienen aterian 30–60 minuuttia ennen treeniä. Kunnon aterian syön 2–3 tuntia ennen treeniä.

Emmi: Minun pitää syödä ennen treeniä jotain pientä. Muuten en jaksa. Yleensä syön välipalan matkalla salille. 

Lisää treeni-inspiraatiota:

Julkaistu: 17.11.2016