Kauneus & Terveys

Takapuolitreeni

Mari Sainio

Liikunnanohjaaja

Mari Sainio

Kysymys:

Minulla on aina ollut pitkä selkä ja lyhyet jalat. Peppuni on pitkä, löysä ja roikkuva. Mitä voisin tehdä, etteivät selkäni ja peppuni näyttäisi niin pitkiltä? Onko joitakin liikkeitä, joilla saisin juuri tuota kohtaa treenattua haluamani näköiseksi? Olen valmis tekemään paljon töitä tämän eteen.

Näytä vastaus

Vastaus:

Hyvä uutinen on, että takapuolen treenaaminen timmiksi on yksinkertaista. Huono uutinen on, että se vaatii paljon työtä.

Pidä mielessä kaksi sääntöä:

  1. Lihasta täytyy treenata suurella vastuksella, jotta siitä tulisi kauniin muotoinen.
  2. Lihaksen muodon saamiseksi esiin ylimääräinen rasva sen ympäriltä täytyy polttaa pois.

Ensimmäisen säännön ratkaisu on punttisali. Pyydä ohjaajaa tekemään sinulle tehokkaasti pakaroita ja reisiä muokkaava ohjelma.

Toisen säännön ratkaisu on aerobinen liikunta: lenkkeilyä, pyöräilyä, tanssia, uintia? ja vähintään 45 minuuttia kerrallaan.

Käy salilla kolme kertaa viikossa ja harrasta aerobista liikuntaa vähintään kahdesti viikossa. Muista myös terveellinen ja vähärasvainen ruokavalio. Paljon malttia ja itsekuria peliin, niin ensi kesänä voit huoletta vetää pienet shortsit jalkaan!

Julkaistu: 19.6.2019

Kysy ja asiantuntijamme vastaavat

Kun lähetät kysymyksen asiantuntijoille, toimitamme ne eteenpäin nimettöminä. Vastauksia julkaistaan Kauneus ja Terveys -lehdessä Klinikka-sivuilla sekä terve.fi:ssä. Kaikkiin kysymyksiin emme valitettavasti voi vastata. Käsittelemme viestiäsi luottamuksellisesti. Poistamme sen 2 kuukautta vastaanottamisen jälkeen. Emme kerää tai säilytä mitään tietoja viestien lähettäjistä.