Kauneus ja Terveys

Näin treenaat pakaroita

Näin treenaat pakaroita
Tehokas pepputreeni tarkoittaa hyppyjä, portaita, loikkia ja paljon hikeä.
Julkaistu: 16.10.2015

Juokse portaita ylös.

Vaihtele vauhtia ja porrasvälejä. Juokse sivuttain ja takaperin. Jos et voi juosta, kävele.

Loiki ja hypi.

Ota eripituisia loikkia tasamaalla ja ylämäessä.

Juokse mäkeä ylös.

Vaihtele vauhtia ja juoksutekniikkaa nousuissa ja kävele alas.

Aktivoi peppua istuessasi.

Aktivoi pakaroita vaikka bussissa istuessa.­ Se parantaa kehontuntemusta ja lihashermotusta. Jos haluat lisää lihasta, on osattava käyttää lihaksiasi.

Tee voimanostoliikkeitä.

Tanko harteilla tehtävä takakyykky treenaa pakaroita, kun pidät kehon painon kantapäillä ja liikekulman takana. Maastaveto tangolla ja sen variaatiot ovat loistavia liikkeitä,­ kunhan keskityt tuottamaan ­voimaa pakaroista.

Kyykkää ja potki.

Askelkyykyt, kyykkykävely ja ­takapotku taljassa pyöristävät pakaroita ­tehokkaasti. Samalla myös pakaralihaksen kanssa toimivat takareidet ja alaselkä saavat treeniä.

Vaihtele määriä.

Kuntoilija usein tekee 8–12 liikettä, 3–4 sarjaa 60–80 prosenttisella kuormalla maksimista. Tee välillä jotain liikettä 3–4 toistoa maksimikuormalla ja toista taas 20 kevyemmällä kuormalla.

Hyväksy evästeet

YouTuben videosoitin käyttää evästeitä. Hyväksy evästeet katsoaksesi videon.

Youtube video placeholder

Kommentoi »