Kauneus & Terveys

Maastojuoksun treeniohjelma

Maastojuoksun treeniohjelma

Seikkailu-urheilija, maastojuoksija Noora Pinola loi maastojuoksun treeniohjelman K&T:n lukjoille. Tässä ohjelma kokeneille.
Teksti Emma Suominen
Kuvat Fotolia
Mainos

Viikko 1

maanantai        60 min vauhdikasta juoksua pururadalla tai hiekkatiellätiistai                  lepokeskiviikko       45 min kuntopiiriä tai -salitreeniätorstai                90 min kevyttä juoksua tai kävelyä vaihtelevassa maastossa, esimerkiksi suunnistustaperjantai           lepolauantai             120 min rauhallista kävelyä tai juoksua poluillasunnuntai         60 min rauhallista juoksua maastossa, helpot polunpätkät vauhdikkaammin

Viikko 2 

maanantai        lepotiistai                  60 min juoksua, ylämäet spurtteina tai loikkienkeskiviikko       90 min kevyttä juoksua tai kävelyä vaihtelevassa maastossa, esimerkiksi suunnistustatorstai                45 min kuntopiiriä tai -salitreeniäperjantai           lepolauantai             60 min vauhdikasta juoksua pururadalla tai hiekkatielläsunnuntai         120 min rauhallista kävelyä tai juoksua

Viikko 3 

maanantai        lepotiistai                  45 min kuntopiiriä tai -salitreeniäkeskiviikko       60 min juoksua kiihtyvällä vauhdillatorstai                90 min kevyttä juoksua tai kävelyä vaihtelevassa maastossa, esimerkiksi suunnistustaperjantai           lepolauantai             60 min rauhallista juoksua maastossa, helpot polunpätkät vauhdikkaamminsunnuntai         lepo

Viikko 4 

maanantai        60 min tasavauhtista juoksua tai esimerkiksi pyöräilyä, rullaluistelua tai uintiatiistai                  45 min kuntopiiriä tai -salitreeniäkeskiviikko       lepotorstai                60 min juoksua, spurttejja tuntuman mukaanperjantai           90 min kevyttä juoksua tai kävelyä vaihtelevassa maastossa, esimerkiksi suunnistustalauantai             leposunnuntai         120 min kävelyä tai juoksua poluilla

Tsemppiä treeniin!

Julkaistu: 16.6.2011