Kauneus ja Terveys

Hämää kesäkilot vaatteilla!

Hämää kesäkilot vaatteilla!
Grilliherkkujen ja jäätelötötteröiden jälkeen vaaka voi näyttää liian paljon plussaa. Ei hätää, hämää kesäkilot piiloon pukeutumalla oikein.
Julkaistu: 27.7.2015
1. Käytä vaatteita, jotka todella istuvat vartalollesi. Liian pienillä tai suurilla vaatteilla saat vartalosi näyttämään epäsuhtaiselta. Älä siis väkisin pue sitä tiukinta mekkoa päälle, joka vielä muutama kuukausi sitten näytti kivalta. Anna sille aikaa!
2. Vältä kaapuja. Vaikka niihin on mukava verhoutua, saavat ne sinut näyttämään entistä kookkaammalta.
3. Suosi kerrospukeutumista. Yhdistele eri vaatteita, materiaaleja ja kuoseja keskenään. Näin katse ei jumita vartalon leveimmällä kohdalla, kun pintaa rikkoo eri kerrokset. Esimerkiksi mekon päälle puettu avonainen jakku rikkoo ylävartalon kolmeen kapeaan osaan.
4. Tarkista vaatteiden värit. Jos ongelmakohta on ylävartalossa, suosi pukeutumisessa tummia värejä ja pyri luomaan vartalon keskiosaan suora linja. Sama väri saa myös toistua ylä- ja alaosassa. Jälleen kerran musta mekko pelastaa tilanteen kuin tilanteen! Myös kietaisumekko on oiva valinta peittämään vatsanseutua tai suurta rintavarustusta.
5. Valitse kaula-aukko oikein. Yläosassa suosi v-pääntietä tai avarampaa kaula-aukkoa. Myös muotolaskokset vaatteessa luovat hoikentavaa efektiä. Vältä paitoja, joissa on poolo- tai kilpikonnakaulus. Ne tekevät vaikutelmasta tunkkaisen.
6. Kiinnitä huomio kenkiin. Jos ongelmakohta on vatsanseudulla, luo katse sääriisi. Eli: pue päälle minihame ja sirot korkokengät.
7. Luo katse kasvoihin. Kiepauta päälaelle korkea nuttura tai laita päähän turbaani tai hattu. Näyttävät yksityiskohdat saavat katsojan kohdistamaan katseensa kasvoihin keskivartalon sijaan.
8. Lisää asusteita. Kun jätät huivi kaulaasi roikkumaan suorana, luot kehoosi enemmän pituutta. Näyttävällä kaulakorulla tai korvakoruilla kiinnität katseen juuri sopivasti kasvojen alueelle.
9. Tarkista housujen malli. Jos kesäkilot ovat kertyneet reisille ja pepun seudulle, suosi tummia, yksivärisiä vaatteita alaosassa. Vältä porkkanahousuja, jotka saavat alalantion näyttämään leveämmältä. Sen sijaan vedä jalkaasi boot cut -farkut tai suoralahkeiset housut.
10. Suosi normaalia vyötärölinjaa housuissa tai hameessa. Muista laittaa paita hameen tai housun vyötärön sisään. Jos haluat käyttää vyötä, sido se vyötärön kapeimmalle kohdalle. Kapean mallin sijaan valitse leveämpi vyö, joka antaa samalla tukea. Älä kuro vyötä liian tiukalle, vaan korosta luonnollista vyötärölinjaa.
11. Jätä paljaaksi hoikin kohta, kuten ranteet tai nilkat. Yllättävän toimiva kikka!
12. Turvaudu apukeinoihin: hanki muotoilevat alusvaatteet silottamaan muhkuraista vartaloa.
13. Seiso selkä suorassa. Hyvä ryhti antaa paljon anteeksi.
Seuraava askel on tietysti vaihtaa terassituopit makuvesiin, pienentää annoskokoja ja lisätä hyötyliikuntaa. Loman jälkeen arkirutiinit pitävät tästä huolen!
Lue myös:
Kommentoi »