
Anne Kukkohovi: Kosmetiikka voi olla myös syötävää
Entisenä mallina, TV-juontajana ja nyt myös yrittäjänä tunnettu Anne Kukkohovi kertoo ihmetelleensä pitkään, miksi kosmetiikkateollisuudessa keskitytään vain ulkoisesti käytettäviin kauneustuotteisiin.
- Tiedostava kuluttaja ymmärtää, että pelkkä voide ei pysty ylläpitämään kauneutta, vaan siihen tarvitaan kokonaisvaltaisempia tekoja. Ihmettelin pitkään, miten kukaan ei ole huomannut luoda sisäisesti käytettäviä kauneustuotteita, Kukkohovi muistelee.
Samaan aikaan Kukkohovi huomasi hyvinvointiluennoillaan ihmisten kaipaavan konkreettisista vinkkejä jaksamiseen ja lisäravinteiden käyttämiseen.
- Siitä kumpusi ajatus, että voisin itse luoda kuluttajille tällaisen tuotteen, jossa olisi kaikki tarvittava yhdessä purnukassa.
Uniikki idea pulloon
Tänä syksynä Kukkohovin ajatus on pullotettu oman tiimin ja kemistin avulla Supermood-merkkiä kantaviin pulloihin, purnukoihin ja suklaapaperikääröihin.
- Lue myös: Näin vähäinen uni vaikuttaa kehoosi
Syksyllä lanseeratun ensimmäisen tuotesarjan, Egoboostin pikakaunistajia löytyy niin perinteiseksi miellettyjen seerumin, voiteen, kasvoveden ja puhdistusvaahdon lisäksi myös juomaan lisättävän kauneusjauheen ja kauneussuklaan muodossa.
- Egoboost tehoaa silloin, kun tarvitsemme kosmetiikan toimivan saman tien. Lisäravinne vaikuttaa immuniteettiin ja suklaa kiinteyttää. Marraskuussa julkaistava Beauty Sleep -sarja puolestaan pureutuu uneen, uniongelmiin ja ihon palautumiseen, Kukkohovi lupaa.
Pakuri estää luomusertifikaatin
Kukkohovin mukaan kauneusalan suurimpia trendejä ovat tällä hetkellä luonnollisuus ja kokonaisvaltaisuus. Niissä molemmissa riittää paljon opiskeltavaa.
- Vaikka itse tutkin ja luen lähes kaiken ajan trendeistä, en kiusaa niillä Supermoodin käyttäjää, vaan kerron parilla lauseella mikä on minkäkin tuotteen idea, Kukkohovi täsmentää.
- Lue myös: Voiko kosmetiikka olla luomua?
Vaikka Supermood-tuotteissa käytetään luonnollisia ainesosia, ei niiden kyljestä voi ainakaan vielä bongata luomusertifikaattia. Yritys on kehittänyt symbolisysteemin, josta kuluttaja näkee mikä tuotteen ainesosa on luomua, mikä luonnollista ja mikä synteettistä.
- Tehtaamme tekee Ecocert-tason kosmetiikkaa ja samat standardit ovat meilläkin käytössä. Egoboost-linjalle emme saa kuitenkaan virallista sertifikaattia, koska esimerkiksi pakuri on villiä ja villiä ei voi sertifioida, Kukkohovi perustelee.
Ecocertin saaminen purnukoiden kylkeen ei ole Kukkohoville tällä hetkellä niin oleellista.
- Oleellisempaa on ohjeistaa kuluttajaa erottamaan raaka-aineet ja ymmärtämään niiden tarkoitus. Nyt INCI-lista on purettu symbolein, mutta aion vielä avata jokaisen raaka-aineen tarkoituksen, jahka hieman kiire hellittää, Kukkohovi väläyttää.
Yrityksen lisäksi Kukkohovin pitää tällä hetkellä kiireisenä myös Tanssii Tähtien kanssa -ohjelman harjoitukset.