Kauneus & Terveys

3 teholiikettä hauiksille - kädet kuntoon


Voimakkaat käsivarret ovat piirre, jotka saavat naisten katseet viipymään miehessä. Mikäli haluat saada t-paitojen hihoihin täytettä, alkaa olla aika treenata hauikset kuntoon.
Kuvat Thinkstock

Tässä kolme teholiikettä hauistreenaukseen:

Hauiskääntö suoralla tangolla 

Seiso tukevasti paikoillaan tangon edessä, ota tangosta hartianlevyinen ote ja nosta paino selkä suorana jalkoja käyttäen ylös. Tämän jälkeen nosta tanko hauiksilla rauhallisesti ylös rinnalle ilman, että kyynärpäät liikkuvat sivuille tai muihin suuntiin. Palauta liike yhtä rauhallisesti takaisin. Sopivat painot ovat sellaiset, joilla jaksat tehdä hyvin 10 puhdasta toistoa peräjälkeen. Toista sarja kolme kertaa.

Hauiskääntö vuorotahtiin käsipainoilla 

Aloitusasento on tässä liikkeessä sama, paitsi että pidä erillispainoja kädet suorana sivuilla. Nosta käsipainoja vuorotellen hauiksilla siten, että olkapäätä kohti tuotaessa sormet osoittavat itseesi päin eikä sivuille. Muista jälleen rauhallisuus. Tee toistoja esimerkiksi 10-15 kerrallaan ja pidä tauko. Toista sarja kolme kertaa per käsi.

Keskitetty hauiskääntö 

Tämän liikkeen voi tehdä joko seisaaltaan tai istuen. Molemmissa tapauksissa asento muuten on ihan sama. Ota toiseen käteen käsipaino ja mene selkä suorana etukenoasentoon polvet hieman koukussa (voit siis myös istua penkin reunalla). ”Lukitse” kyynärpää reiteesi ja nosta hauiksella paino olkapäätä kohti ilman, että käsi kiertää vinoon. Tue vapaalla kädellä asentoa pitämällä kiinni toisen jalan polvesta. Pyri liikuttamaan suorituksen aikana vain kättäsi, eli älä heilauta painoa ylös koko kehon avulla. Tee jälleen noin 10 toistoa ja vaihda kättä, yhteensä kolme sarjaa per käsi.

Julkaistu: 25.6.2015