Kauneus ja Terveys

Kuinka parannan stressinsietoa?

Kuinka parannan stressinsietoa?
Stressinsietoa voi parantaa helpoin konstein.
Julkaistu: 15.9.2009

1. RENTOUTUMINEN laukaisee jo muutamassa minuutissa jännityksiä ja elvyttää sekä virkistää kuin uni. Se irrottaa paineesta ja antaa luoville prosesseille taas tilaa pulppuilla, jolloin ajatussolmutkin voivat aueta.

2. MIELIKUVA auttaa. Käy hankala tilanne jo etukäteen onnistuen läpi mielikuvissa. Lisäapua voit saada myös aiemman hienosti menneen tilanteen mielikuvista. Siirrä onnistumisen hyvät tunteet tulevan koitoksen mielikuvaan.

3. SUGGESTIO vahvistaa. Auta alitajuntaa selkeillä myönteisillä suggestioilla. Ne eivät pakota, vaadi, eivätkä tavoittele täydellisyyttä. Sano itsellesi esimerkiksi: ”Minä pidän itsestäni” tai ”Minä osaan ja pystyn”.

4. PSYYKKAA itseäsi pehmeästi. Kannusta ja rohkaise itseäsi, puhu itsellesi kauniisti. Näin kannat rankassakin paikassa itseäsi yli vaikeuksien.

Lähteenä Kirsi Valastin Naisen juoksukirja (Otava), joka opastaa ja innostaa aloittelijankin vauhtiin.

Kommentoi »