Terve.fi

Käytkö salilla? Nämä 5 tarviketta treenikassistasi täytyy löytyä!

Käytkö salilla? Nämä 5 tarviketta treenikassistasi täytyy löytyä!
Sanotaan, että aloittaminen on aina vaikeinta. Tämä pätee myös treenaamiseen.

Töiden jälkeen olisi suuri houkutus suunnata kuntosalin sijasta suoraan kaupan kautta kotiin ja vapaapäivinäkin kotisohva vetää kummasti puoleensa.

Kun olet selvinnyt hankalimmasta vaiheesta ja päässyt salille, on treenikassista syytä löytyä kaikki tarpeellinen. Laadukkailla tuotteilla takaat itsellesi paitsi tehokkaan treenin, myös hyvän mielen – ja ehkä ensi kerralla aloittaminenkin on hieman helpompaa!

1. Lukko

Pidä treenikassissasi aina pieni riippulukko. Viimeinenkin tekosyy suoraan töiden jälkeen treenaamiselle poistuu, kun voit rauhassa jättää kukkarot ja kännykät lukon taakse.

Nykyään lukkoja on sitä paitsi tarjolla muissakin kuin iän ikuisissa metallin sävyissä. Hanki vaikka salikenkiesi kanssa mätsäävä lukko!

2. Rakkolaastari/rakonestopuikko

Nämä ovat todellisia must-tuotteita, erityisesti jos olet juuri hankkinut uudet kengät. Vanhatkin kengät voivat yllättäen hiertää, jos vaihdat pitkän BodyPump-rupeaman esimerkiksi zumbaan.

Ennaltaehkäisy on rakkojen hoidossa parasta, sillä jo syntymään päässeet rakot tahtovat olla todella kipeitä.

3. Hikipanta

Ponnari on pitkiin hiuksiin ehdoton ja lyhyetkin voi olla mukava pitää aisoissa esimerkiksi pannalla tai pinnillä. Hien valumista ne eivät kuitenkaan estä.

Hikipanta, -nauha tai -huivi onkin siihen tarkoitukseen ehdoton. Treeni sujuu leppoisammin, kun ei tarvitse koko ajan olla pyyhkimässä kasvojaan ja mikä parasta – kun et jatkuvasti koskettele kasvojasi likaisilla käsillä, estät tehokkaasti epäpuhtauksien muodostumista!

4. Juomapullo

Omaa juomapulloa kannattaa kantaa aina mukana, ja salilla se on suorastaan pakollinen.

Näppärimpiä ovat pullot, joissa ei ole monimutkaista korkkia, vaan ne aukeavat esimerkiksi painamalla pullon kylkiä. Pullo kannattaa täyttää viileällä hanavedellä, sillä hanavedessä on tutkitusti vähemmän bakteereita kuin valmiiksi pullotetuissa vesissä.

5. Pikkupyyhe

Hikipanta on oiva apuväline otsan ja kasvojen hikoiluun, mutta pikkupyyhettäkään ei kannata jättää kotiin.

Päinvastoin, minikokoisesta pyyhkeestä on moneksi: laita se selkäsi alle penkkipunnerrusta, jalkaprässiä tai vatsalihaksia tehdessäsi, käsivarsiesi alle, kun treenaat vatsaasi lankku-asennossa ja kuivaa sillä niskasi ennen kuin nostat sen päälle painot ja alat kyykkäämään.

Julkaistu: 29.9.2010
Kommentoi »