Terve.fi

Haaveissa tiukka peppu ja kauniit jalat? - Treenaa näin!

Haaveissa tiukka peppu ja kauniit jalat? - Treenaa näin!

Oletko joskus haaveillut Jennifer Lopezin tai muiden julkkisnaisten muodokkaista, mutta kiinteistä takapuolista? Sellaiseen ei ole oikotietä – timmi peppu ja kauniit reidet saadaan harjoittelemalla. Tietyt liikkeet toimivat toisia paremmin.
Teksti Antti Voutilainen
Mainos

Joten jos Sinua kiinnostaa saada seksikäs julkkisnaisenpeppu, tässä Realwomanfitness.com-sivuston mukaan parhaimmat liikkeet, joillane on mahdollista treenata.

1. Askelkyykky

Askelkyykky on erittäin tehokas harjoitusliike, jokavaikuttaa muun muassa pakara- ja reisilihaksiin. Askelkyykky tehdään siten,että otetaan askel eteenpäin selkä koko ajan suorassa. Etummaisen jalan tulisiolla noin 90 asteen kulmassa ja takimmaisen jalan polvi lähellä lattiaa. Nouseylös ja toista sama liike siten, että nyt takana ollut jalka siirtyy eteen.Realwomanfitness.comin mukaan kannattaa vaihdella askeleen pituutta, jolloinliike tehoaa hieman eri lihaksiin.

2. Hyppykyykky

Hyppykyykky kehittää myös pakaran ja reisien alueita. Seonkin yksi parhaista seksikkään takapuolen kehittäjistä. Hyppykyykkytoteutetaan siten, että otat noin normaalin, noin hartioiden levyisenhaara-asennon, josta lähdet kyykistymään. Sen jälkeen teet ”räjähtävän”hyppyliikkeen niin, että jalat ja selkä pysyvät hyppyajan suorassa. Tee useitatoistoja vauhdissa.

3. Jalkaprässi

Jalkaprässi on liike, joka suoritetaan samannimisellätelineellä. Jalkaprässissä työnnetään jaloilla itsestä poispäin ”kelkkaa”,jonka painon itse voi määritellä sopivaksi. Liikettä suorittaessa täytyymuistaa, että jalkojen täytyy olla suorassa linjassa.

4. Mäkijuoksu

Kävely ja juoksu ovat molemmat hyviä liikuntalajeja, muttakun edetään ylämäkeen, pääsee peppu kunnolla töihin. Ylämäkijuoksu kuluttaahyvin pois mahdollisia ylimääräisiä rasvakerroksia takapuolen alueelta.

5. Jalkakyykky painojen kanssa

Jalkakyykky painojen kanssa on lähes samanlainen kuinhyppykyykky, mutta liikkeeseen tuodaan haastetta painoilla ja hyppy jätetääntekemättä. Eli pidä tankoa niskasi takana tukevasti kiinni, ja tee kyykkytasapainoisesti ja hitaasti mahdollisimman syvälle. Kiinnitä huomiota jalkojenasentoon.

Nämä liikkeet muodostavat pepunmuokkauksen ABC:n. Teeharjoitteita monipuolisesti ja saat palkinnoksi takapuolen, jota muut saavatkadehtia ja joka varmasti kääntää katseita. Toisaalta saatat huomata myösitsetuntosi kohenevan niin arjessa kuin makuuhuoneen puolellakin.Treenaaminenhan sitä paitsi tuo aina uutta puhtia myös lakanoiden väliin.

Lue lisää:

Keho ja mieli kuntoon joogalla Paranna pitkän suhteen seksielämääMitkä ovat seksikkäimmät hajuvedet – ja näin valitsetitsellesi sopivan

Keskustele:

Mistä pidät vartalossasiMitä muuttaisit kropassasi?Kaipaatko kovempaa kyytiä?

Julkaistu: 27.10.2009