Kauneus & Terveys

5 keinoa innostua treenistä


Näillä vinkeillä motivoit itsesi urheilemaan.
Kuvat Venla Savikujan kotialbumi

1. Treenaa kaverin kanssa

Lähde ­ystävän kanssa kahvittelun sijaan sauvakävelemään tai lenkille.

2. Haasta itsesi

Kokeile­ juoksemista sateessa: ilma on puhdasta ja siinä on paljon happea. Testaa eri lajeja ja muuta rutiinejasi, niin et kyllästy.

3. Hoida kehoa kevyellä liikunnalla

Jos ­lihakset ovat kipeät bodypumpista,­ venyttele ja palauttele kehoa uimalla tai kävelemällä. Ei kannata vain odotella, ettei lihaksiin enää satu.

4. Tee kompromisseja

Liiku kiireen keskellä edes vähän, suosi hyöty­liikuntaa ja treenaa vaikka lasten nukkuessa.

5. Aseta välitavoitteita

Voit esimerkiksi päättää, että vedät kolmen kuukauden päästä kolme leukaa tai jaksat nostaa 20 kiloa enemmän painoja jalkaprässissä.

Vinkit antoivat bloggaajat Venla Savikuja, Elina Juntunen ja Soile Hietikko.

Julkaistu: 4.5.2015