Terve.fi

Lantionpohjanlihaksia jumppaamalla parempaa seksiä

Lantionpohjanlihaksia jumppaamalla parempaa seksiä
Sekä miehen että naisen kannattaa pitää huolta lantionpohjan häpyluu-häntäluulihasten kunnosta.
Julkaistu: 29.9.2009

Lantionpohjan lihasten kunto vaikuttaa naisilla ja miehillä niin seksielämään, virtsanpidätyskykyyn kuin muuhunkin terveyteen.

On todettu, että lantionpohjan lihaksia harjoituttamalla nainen voi estää lantion pohjan veltostumista, sillä totuushan on, että treenaamattomat lihakset alkavat heikentyä.

Lihasten harjoittelu lisää myös seksuaalista kiihotusta ja mielihyvän tunnetta, sillä emättimen supistaminen yhdynnän tai itsetyydytyksen aikana onnistuu paremmin lantionpohjanlihasten avulla. Miehellä puolestaan treenaaminen parantaa erektiota ja orgasmia.

Näin lantionpohjanlihaksia treenataan

Lantionpohjanlihasten harjoittaminen lähtee liikkeelle kyseisten lihasten tunnistamisesta. Helposti ne löytää katkaisemalla virtsaamisen tarkoituksella kesken kaiken. Supistamalla kyseistä lihasta lantion pohjan elimet kohoavat hieman ylöspäin ja samalla virtsasuihku keskeytyy.

Toinen tapa löytää lantionpohjalihakset on ”rypistää” peräaukkoa kuin yrittäisi pidättää ulostamista. Pidä hetki jännitystä päällä ja sitten rentouta.

Nyt kun tiedät, mitkä lantionpohjanlihakset ovat, voit myös alkaa harjoittaa niitä. Lantionpohjanlihasten jumppaa kutsutaan Kegelin harjoitukseksi.

Lantionpohjanlihaksia voi harjoittaa kolmella intensiteetillä. Kuten kaikessa lihasharjoittelussa, myös lantionpohjanlihasten kohdalla kannattaa aloittaa hitaasti. Supista lantionpohjanlihaksia voimakkaasti, laske hitaasti kolmeen ja sen jälkeen rentouta. Tee sama liike vähintään 15 kertaa päivässä.

Nopeammassa harjoituksessa tee edellä mainittua liikettä niin kauan, kunnes väsyt, mutta koeta jaksaa vähintään minuutin ajan.

Kolmas tapa on jännittää koko lantionpohjan lihaksisto ja ”puskea” lihaksia eteenpäin. Tämä toistetaan viisi kertaa. Halutessasi voit jännittää lihakset kymmenen sekunnin ajaksi, pitää saman verran taukoa ja toistaa tämä sarja viisi kertaa.

Kun olet harjoitellut lantionpohjan lihaksia riittävän kauan ja koet, että ne ovat hallussasi, voit siirtyä voimaharjoitteluun emättimeen asetettavilla harjoituskuulilla. Harjoituskuulista Kimallus.fi kertoo ensi viikolla.

Edellä mainitut harjoitusmuodot on suunnattu naisille.

Kommentoi »