Terve.fi

Vinkkejä tupakoinnin lopettamiseen

Vinkkejä tupakoinnin lopettamiseen
Tiedämme, kuinka vaikeaa lopettaminen voi olla. Tässä muutamia vinkkejä.

Nicorette® voi auttaa, jos tarvitset lisää tukea tai motivaatiota tupakoinnin lopettamiseen. Tiedämme, kuinka vaikeaa lopettaminen voi olla. Tässä muutamia vinkkejä:

1) Tee päätös yhdessä ystävän kanssa

Tupakoinnin lopettaminen on tarttuvaa! Jos lopetat yhdessä ystäväsi kanssa, voitte tukea ja motivoida toisianne.

2) Käytä säästyneet rahat itsesi hemmotteluun

Mieti, kuinka paljon tupakkaan kuluu rahaa. Motivoi itseäsi suunnittelemalla, mihin voit käyttää säästyneet rahat, kun lopetat tupakoinnin.

3) Ympäröi itsesi tukijoilla

Useimmiten ihmiset ymmärtävät, että tupakoinnin lopettaminen on todellinen haaste, joka vaatii rutkasti tahdonvoimaa. Siksi he haluavat auttaa sinua pysymään päätöksessäsi. Muista heidän kannustavat sanansa hankalina hetkinä!

4) Riko rutiinit vaihtamalla ympäristöä

Jos sinulla on ollut tapana tupakoida tiettyjen ihmisten seurassa, voi olla vaikeaa tavata heitä ilman tupakkaa. Voit ehdottaa tapaamista uudessa paikassa, joka ei tuo mieleen tupakointia.

5) Ole aktiivinen

Keksi itsellesi tekemistä ja ole aktiivinen, kun tunnet tupakanhimon hiipivän. Viettämällä enemmän aikaa savuttomien ystävien kanssa vältyt myös sosiaalisen tupakoinnin houkutuksilta.

6) Rentoudu liikkumalla ulkona

Liikunta tekee ihmeitä ja voi auttaa unohtamaan vieroitusoireet.

7) Tunnista tupakanhimon laukaisevat tekijät

Alkoholin nauttiminen on yksi yleisimmistä laukaisijoista. Yritä siis vähentää alkoholin käyttoä lopettamisen alkuvaiheessa. Laadi lista viisi minuuttia vievistä asioista, joita voit tehdä, kun tupakanhimo iskee.

8) Kokeile nikotiinikorvaushoitoa

Nicorette®-valikoimasta löytyy erilaisia valmisteita, jotka auttavat ehkäisemään tupakanhimoa ja onnistumaan lopettamisessa.

Artikkeli on kumppanin tuottamaa sisältöä.

Julkaistu: 2.5.2016
Kommentoi »