Terve.fi

Moni kuntoilija ei treenaa riittävän monipuolisesti – valmentaja Joni Jaakkola suosittelee silloin näitä liikkeitä - katso videosarjan osa 6

Hyvä lihaskuntotreeni haastaa kehoa monipuolisesti. Valmentaja Joni Jaakkola näyttää kolme toiminnallista liikettä, joilla vahvistat niin ylä-, keski- kuin alavartaloakin. Katso ja innostu!
Julkaistu: 12.11.2020

Voimaharjoittelu mielletään usein lihasten kasvattamiseksi, rasvanpolttamiseksi tai kehon koostumuksen parantamiseksi. Valmentaja Joni Jaakkola tahtoo muistuttaa, että yksittäinen liike on koko kehon yhteistyötä.

– Lihasten lisäksi tarvitaan myös hermostoa ja aivoja, jotka toimivat mukavasti synkassa keskenään, Joni sanoo.

Toiminnalliset liikkeet haastavat kehoa monipuolisemmin kuin perinteiset kuntosalilaitteet.

– Treeniin on hyvä tuoda mukaan sellaisia liikkeitä, joissa ei vain istahdeta kuntosalilaitteeseen, vaan koko keho liikkuu.

Katso videolta kolme toiminnallista liikettä, jotka yhdessä haastavat koko kehon!