Kauneus ja Terveys

"Pudotin 6 kiloa kuukaudessa"

"Pudotin 6 kiloa kuukaudessa"
Kauneus ja Terveys -lehden muutosvalmennus on kestänyt 6 viikkoa ja Suvin paino on pudonnut 6 kiloa. Miksi ja miten?
Julkaistu: 24.3.2016

Suvi Keskisarja, 23, osallistuu muutosvalmennukseen, jossa valmentajat Kukka Laakso ja Sami Sundvik auttavat uuden elämäntavan ja syömisen opettelussa. Tavoitteena on parempi olo, hoikempi olemus ja terveelliset elämäntavat. Kuudessa viikossa Suvin paino on pudonnut 100 kilosta 94 kiloon:

”Maidoton ja gluteeniton ruokavalio sopii minulle. Olen paljon pirteämpi ja jaksan paremmin. Olo ei tunnu enää niin turvonneelta.

Leivästä ja perunasta oli helppo luopua. Olen jättänyt herkut ja limut arjesta ja opetellut juomaan vettä. Kerran viikossa pidän karkkipäivän. On vaikea sopeutua siihen, että saan herkutella vain yhdellä aterialla, en koko päivää.

Vaikka syöminen on herkkupäivänä välillä karannut käsistä, olen alkanut kaivata terveellistä ruokaa yllättävän nopeasti. Pahin makeanhimo hellitti ensimmäisen viikon jälkeen.

Yritän olla stressaamatta painoni putoamisesta. Murehtiminen ei auta, ja peilihän sen ratkaisee, ei puntari. En ole käynyt kotona vaa’alla enää lainkaan, sillä kilojen vahtiminen alkoi mennä liiallisuuksiin.”

Valmentaja Kukka Laakso: Aloita liikunta hitaasti

"Suvin arkeen lisätään liikuntaa hitaasti. Jos aloittaa liian kovaa, innostus loppuu pian. Hän on tehnyt kävelylenkkejä ja saa pian lihaskunto-ohjelman. Siinä keskitytään suuriin lihasryhmiin ja treenataan enintään kolmesti viikossa. Hänen ruokavalioonsa lisätään hiilihydraatteja."

Valmentaja Sami Sundvik: 4 samankokoista ateriaa päivässä

"Valmennuksen aluksi kaksi viikkoa Suvi söi hyvin vähän hiilihydraatteja. Sen jälkeen ruokavalioon on palautettu luontaisesti gluteenittomat viljat sekä bataatti ja riisi. Suosittelen välttämään gluteenipitoista leipää ja pastaa, jotta vatsa voi paremmin. Mitä enemmän liikkuu, sitä enemmän hiilihydraatteja saa syödä.

Suvi syö neljä saman­kokois­ta ateriaa päivässä. Niitä ei ole jaettu aamiaiseen, lounaaseen, päivälliseen ja illalliseen. Jokaisella aterialla on tärkeää syödä proteiinia ja rasvaa, mikä on monelle hankalaa varsinkin aamulla."

Kauneus ja Terveys -lehti seuraa Suvin valmennusta. Seuraa Suvia ja Kukka Laakson blogia myös netistä.

Lue myös:

Kommentoi »