Kauneus ja Terveys

Lyhyt mutta tehokas! Kolmen liikkeen keppijumppa, jolla voit huoltaa keskivartaloa

Lyhyt mutta tehokas! Kolmen liikkeen keppijumppa, jolla voit huoltaa keskivartaloa
Personal trainer Riku Aalto kehitti keppijumpan, jolla voit huoltaa istumatyössä uinuvia keskivartalon lihaksiasi. Tarvitset vain jumppakepin tai harjanvarren!
Julkaistu: 26.11.2021

Kaikki ohjeet ovat personal trainer Riku Aallon kirjasta Mikrotreenit (Docendo 2021).

Keskivartalon huoltotreeni kepillä

1. Keskivartalon kierrot kepillä

Kohdistus: selän ja rintarangan liikkuvuus

Vie keppi niskan taakse ja koukista hieman polvia.

Keskivartalon kierrot kepillä

Kierrä sauvaa ja ylävartaloa rauhallisesti sivulta toiselle.

Keskivartalon kierrot kepillä

Pidä lantio ja pää paikallaan.

2. Sivutaivutukset joustoilla

Kohdistus: Kyljen lihasten ja alaselän liikkuvuus

Vie keppi niskan taakse ja koukista hieman polvia.

Taivuta vartaloasi suoraan sivulle ja tee 2–3 kevyttä joustoa kyljen lihaksia venyttäen.

Sivutaivutukset joustoilla

Nouse sitten takaisin pystyasentoon ja vaihda puolta eli tee 2–3 joustoa toista kylkeä venyttäen.

3. Good morning -liike kepillä

Kohdistus: Selän ja takareisien liikkuvuus

Seiso ryhdikkäästi, selkä suorassa, polvet hieman koukussa ja keppi niskan takana.

Good morning -liike kepillä

Innostuitko mikrotreeneistä? Katso lisää treeniohjeita tästä jutusta tai Riku Aallon kirjasta Mikrotreenit (Docendo 2021).

Kommentoi »