Kauneus ja Terveys

Iskikö niskajumi kesken työpäivän? Avaa hartiat lyhyellä keppijumpalla

Iskikö niskajumi kesken työpäivän? Avaa hartiat lyhyellä keppijumpalla
Personal trainer Riku Aalto opastaa, miten saat avattua hartiaseudun kolmella täsmäliikkeellä. Tarvitset vain jumppakepin tai esimerkiksi harjanvarren.
Julkaistu: 26.11.2021

Hartiaseudun treeni kepillä

Ohjeet ovat personal trainer Riku Aallon kirjasta Mikrotreenit (Docendo 2021). Näillä kolmella liikkeellä saat hartiat vetreiksi ja lisää liikkuvuutta olkaniveliin. Apuvälineeksi tarvitset jumppakepin tai esimerkiksi harjanvarren. Sitten vain jumppaamaan. Nauti vauhdista ja varo peilejä ja kattolamppuja!

1. Heilautus puolelta toiselle kepillä

Lisää hartiaseudun liikkuvuutta puolelta toiselle tapahtuvalla heilautuksella.

Ensimmäinen keppijumpan liike kehittää hartiaseudun liikkuvuutta.

1. Seiso leveässä haara-asennossa ja ota leveä ote kepistä. Tuo keppi lantion eteen ja pidä polvet hieman koukussa.

2. Heilauta keppiä rennosti laajassa, puoliympyrän muotoisessa kaaressa puolelta toiselle niin, että keppi piirtää ilmaan suuren U-kirjaimen.

Heilautus puolelta toiselle kepillä

2. Saksausliike kepillä

Toinen keppijumpan liike parantaa olkapäiden ja kiertäjäkalvosimen lihasten liikkuvuutta.

1. Pidä jalat haara-asennossa ja ota edelleen leveä ote kepistä.

2. Nosta keppi ylös suorille käsille vartalon eteen ja lähde kiertämään keppiä puolelta toiselle tekemällä laajaa saksausliikettä.

Saksausliike puolelta toiselle kepillä

3. Keihäspyöritys

Kolmas keppijumpan liike avaa hartiaseutua ja parantaa sen liikkuvuutta.

1. Pidä jalat haara-asennossa ja ota leveä ote kepistä. Pidä keppi alkuasennossa lantion edessä.

2. Lähde kiertämään keppiä kädet suorina laajassa kaaressa pään ympäri. Tee muutama rauhallinen toisto ja vaihda liikkeen suuntaa.

Heilautus puolelta toiselle kepillä

Heilautus puolelta toiselle kepillä

Innostuitko mikrotreeneistä? Katso lisää treeniohjeita tästä jutusta tai Riku Aallon kirjasta Mikrotreenit (Docendo 2021).

Kommentoi »