Terve.fi

Ahdistaako kalorien laskeminen? Tässä 5 vaivatonta tapaa syödä terveellisesti

Ahdistaako kalorien laskeminen? Tässä 5 vaivatonta tapaa syödä terveellisesti
Onko kaloreiden laskeminen tarpeen? Tutustu viiteen helppoon vinkkiin, joiden avulla syöt terveellisesti.
Julkaistu: 8.2.2011

Terveellisen ruoan merkitystä korostetaan nykyään joka paikassa. Monelle oikeiden ruoka-aineiden etsiminen ja terveellisten ruokien valmistaminen kuulostaa silti liian työläältä. Terveellisten ruokailutottumusten omaksumisen ei kuitenkaan tarvitse olla vaikeaa, kun noudattaa muutamia yksinkertaisia perussääntöjä.

Tässä viisi yksinkertaista tapaa, joiden avulla voit aloittaa terveelliset ruokailutottumukset helposti ja vaivattomasti ilman vaivalloista kalorien laskemista tai tuoteselosteiden tutkimista.

1. Laske värejä, älä kaloreita

On olemassa lukemattomia ruokia, jotka sisältävät hyviä ja terveellisiä ainesosia. Miten tästä tarjonnan kirjosta sitten löytää ne oikeat ruoat? Hyvä nyrkkisääntö on syödä vähintään viittä erilaista hedelmää tai vihannesta päivittäin, jotka vaihtelevat väreiltään. Jos ostoskärrysi sisältää sateenkaaren värejä, olet oikeilla jäljillä.

2. Syö kolme pääateriaa ja välipalat

Säännöllinen ruokailu on kaiken a ja o. Älä päästä itseäsi nälkiintyneeseen tilaan, sillä silloin kehosi haluaa mahdollisimman paljon rasvaa, jota se voi säilöä vastaisuuden varalle. Syö sen sijaan säännöllisesti kohtuullisen kokoisia aterioita useasti päivässä.

3. Syö kuitupitoinen aamiainen

Lisää aamiaiseesi hedelmiä ja pidä huoli, että aamiaisannoksesi itsessään pitää sisällään vähintään kolme grammaa kuituja. Jos puuro maistuu puulta ja rakastat paahtoleipää, vaihda se kokojyvään. Pysyt kylläisenä pidempään ja vältät turhat hiilihydraatit.

4. Hanki kotiin terveellisiä nälänsammuttajia

Jokaisesta kodista tulisi löytyä terveellistä naposteltavaa, jota syödä kun pikkunälkä yllättää. Hanki kotiin nopeasti ja helposti nautittavia ruoka-aineita, kuten erilaisia vihanneksia ja hedelmiä, joita voit napostella mielin määrin sen sijaan että sortuisit kekseihin ja muihin sokeripitoisiin välipaloihin.

5. Muista, että sinä kontrolloit ruokavaliotasi

Keho rakentuu sadoista biokemiallisista osista, jotka kaikki näyttelevät omaa osaansa anatomisessa kokonaisuudessa. Koska sinä olet oman kehosi kapellimestari, voit päättää miten nämä osat toimivat. Valitsemalla terveellisiä ruokia, kehosi toimii aivan eri tavalla ja tunnet olosi myös huomattavasti paremmaksi puhumattakaan niiden vaikutuksista painoosi ja ulkonäköösi.

Lähde: Realage.com

Kommentoi »