Parempaa seksiä kahden viikon pikakurssilla

Tarvitseeko seksielämänne uusia tuulia? Ehkä haluaisit vahvemman seksuaalisen kontaktin kumppaniisi, syventää omaa seksuaalista itsetuntemusta tai vain lisätä hauskuutta sänkypuuhiin?

Tässä Prevention.com-sivuston kaksiviikkoisen ohjelman harjoitteet, joiden avulla saatte lisää puhtia seksielämäänne.

Kaikkia neuvoja ei kannatta ottaa kirjaimellisesti, joten keskustelkaa asiasta kumppanisi kanssa, valitkaa juuri teitä inspiroivat vinkit ja löytäkää uusi hehku parisuhteeseenne!

1. päivä

  • Varatkaa aika yhdessäoloon. Järjestäkää tänä iltana 10 -15 minuuttia yhteistä aikaa, jolloin sovitte miten aloitatte ohjelman ja mitä kumpikin siltä odottaa. Jatkakaa tätä koko kahden viikon ajan. Päivittäinen keskusteluhetki tuo suhteeseen enemmän yhteenkuuluvuudentunnetta.
  • Valitkaa tavoitteenne. Vaikka tämän suunnitelman tavoitteena on parantaa parisuhteen seksiä, se antaa myös paljon enemmän. Halusit sitten kokea enemmän läheisyyttä, tuntea olosi seksikkäämmäksi tai saada rohkeutta kokeilla jotain uutta, positiivisten tavoitteiden asettaminen auttaa ylläpitämään parisuhteen hehkua.
  • Kirjoita ylös viisi asiaa, joista pidät vartalossasi. Amerikkalaistutkimuksen mukaan naisilla, joilla oli hyvä mielikuva omasta kehostaan, oli myös enemmän seksuaalisia haluja. Monilla naisilla oman kehon häpeäminen vähentää haluja, vaikka suurin osa miehistä ei kiinnitä pikkuseikkoihin huomiota.

2. päivä

  • Viipykää hetki sängyssä tänä aamuna. Sen sijaan, että hyppäisit heti ylös herätyskellon soidessa, vietä 30 sekuntia hymyillen, katsellen ja hyväillen kumppaniasi. Tämä on helppo tapa huomioida toinen ennen kiireisen päivän alkua.
  • Antakaa toisillenne pitkä jäähyväissuudelma. Todennäköisesti nopeasta jäähyväissuudelmasta on jo tullut teille osa aamurutiinia. Antakaa tänään toisillenne kuitenkin pitempi ja intohimoisempi suudelma kuin normaalisti. Lisätkää näitä pieniä, mutta intiimejä hetkiä arkeenne.
  • Pukeudu kauniiseen yöasuun. Yöasun ei tarvitse olla seksikäs pitsimekko, mutta ei myöskään vanha kulahtanut t-paita. Anna kumppanisi ymmärtää, ettet pidä häntä itsestäänselvyytenä.

3. päivä

  • Harrastakaa aamuseksiä. Asiantuntijoiden mukaan on hyvä harrastaa seksiä aamuisin, vaikka ei välttämättä haluttaisikaan. Tämä siksi, että sinulla on enemmän energiaa ja jälkikäteen kehoosi erittyy hormoneja, jotka pitävät hyvällä tuulella koko päivän. Aamuseksiä varten ei tarvitse herätä kahta tuntia aikaisemmin, sillä tutkimusten mukaan useimmat parit nauttivat tyydyttävästä seksistä vain 7 – 13 minuutissa.
  • Tee makuuhuoneesta keidas. Ei välttämättä ole mahdollista lähteä loistohotelliin joka viikonloppu, joten yritä tehdä omata makuuhuoneesta mahdollisimman kutsuva ja rauhallinen. On vaikea kiihottua jos ympärillä lojuu likaisia sukkia, pino laskuja tai lasten leluja. Poista kaikki ylimääräinen roina makuuhuoneesta, käytä parhaita vuodevaatteita ja petaa sänky joka päivä.
  • Kuumenna iltakeskustelua. Tehkää tänään seksiin liittyvä toivelista. Monesti haluttomuus johtuu vain siitä, että on kyllästynyt kumppaniinsa tai mitä sängyssä teette. Seksistä on tullut rutiinia, jota toteutetaan ilman suurempia tunteita. Käsikirjoittakaa sänkyleikkinne uudelleen, jotta saatte muutoksen asiaan. Puhukaa uusista asennoista, paikoista, leluista ja niin edelleen.

4. päivä

  • Varaa itsellesi hetki laatuaikaa. Suomalaistutkimuksen mukaan itsetunto on tärkeä väline hyvään seksiin. Jotta tuntisit olosi varmemmaksi, käytä aikaa oman kehosi tutkimiseen ja siihen mikä tuntuu hyvältä.
  • Vaihtakaa seksikkäitä sähköposteja. Tänä iltana teillä on tiedossa sensuaalinen kosketteluhetki kumppanisi kanssa. Lähetä hänelle sähköpostia, jossa kerrot miten innoissasi olet siitä. Katso miten hän vastaa.
  • Harrasta liikuntaa. Liikuntaa harrastavilla on parempaa seksiä kuin sohvaperunoilla, sillä tutkimuksen mukaan fyysisesti aktiiviset nauttivat seksistä enemmän. Liikunta lievittää stressiä, lisää energiaa ja saa sinut kosketukseen oman kehosi kanssa.
  • Viettäkää seksitön kosketteluhetki. Unohda liiallinen orgasmikeskeisyys ja kaiva esiin sulkia, hierontaöljyä ja pitäkää hellä kosketteluhetki ilman yhdyntää kaksi kertaa viikossa. Hierokaa ja tutkikaa toisianne rauhallisesti. Tämän harjoitteen päämäärä on lisätä yhteenkuuluvuutta kosketuksen avulla.

5. päivä

  • Harrasta sooloseksiä. Jotkut naiset pitävät itsetyydytystä tabuna tai häpeällisenä asiana, vaikka syytä tähän ei ole. Klitoris on herkkä tuntoelin, jonka ainoa tehtävä on auttaa naista nauttimaan. Hyvän seksin kannalta on siis tärkeää tietää, mikä juuri sinusta tuntuu hyvältä.  Käytä tähän muutamia minuutteja tänä aamuna. Jo pelkkä klitoriksen koskettaminen lisää halukkuutta.
  • Jatkakaa intohimoisten suudelmien antamista. Suuteleminen on kaikkein intiimein ele. Se muuttuu helposti itsestäänselvyydeksi pitkässä suhteessa. Jatka siis intohimoisten suudelmien antamista aina kun siihen on mahdollisuus.
  • Suunnittele huomista treffi-iltaa. Treffi-illat ovat hyvin tärkeitä terveen parisuhteen ja seksielämän ylläpitämiseksi. Niiden ei tarvitse olla hienoja tai kalliita. Riittää, että suunnitteluun on käyttänyt edes vähän aikaa ja ohjelma poikkeaa hieman normaalista arjesta. Anna kumppanisi suunnitella tämänkertainen treffi-iltanne.
  • Mene aikaisin nukkumaan. Huomenna on mukava päivä, joten muista levätä tänä iltana. Sammuta TV ajoissa ja juttele kumppanisi kanssa hetki ennen nukkumaan menoa. Suuteleminen ja halailu ovat mukavia joinakin iltoina, mutta myös yhdessä hiljaa oleminen voi olla hyvin intiimiä.

6. päivä

  • Käy kuntosalilla lounastauolla tai työpäivän jälkeen. Jos mahdollista käykää yhdessä kuntoilemassa, jotta kummankin mieliala nousisi. Liikunta auttaa tutkimuksen mukaan miehen kiihottumisongelmiin. Olet myös enemmän kiinnostunut kumppanistasi yhteisen kuntohetken jälkeen.
  • Anna itsellesi orientaatioaikaa. Useimmat miehet harrastavat seksiä rentoutuakseen, mutta naisten puolestaan pitää rentoutua voidakseen tuntea olonsa seksikkääksi ja halukkaaksi. On siis tärkeää löytää pieni hetki rauhoittumiseen joka päivä. Liiku, ota manikyyri tai vaahtokylpy, mikä vain saa sinut rentoutumaan.
  • Rakastelkaa ennen illallista. Ajatus suuresta ja runsaasta illallisesta ja seksistä sen jälkeen saattaa kuulostaa hieman hullulta ajatukselta. Koska veri virtaa ruokailun jälkeen mahaan, se vie kiihottumiseen tarvittavaa verenkiertoa pois sukupuolielimistä. Tämä tarkoittaa heikompaa erektiota miehille ja vähemmän kiihottumista ja kostumista naiselle.

7. päivä

  • Julista virallinen vapaapäivä. Suo tänään itsellesi todellinen vapaapäivä ilman pyykkäämistä, siivoamista ja ruokaostoksia. Suunnittele jotain kivaa teille kahdestaan tai koko perheelle. Tekemällä viikonlopusta mielekkään vaikka pienin teoin, auttaa huomaamaan parisuhteenne tärkeyden.
  • Kertokaa toisillenne iltasatu.  Hae kirjastosta eroottinen tai romanttinen kirja ja lukekaa sitä toisillenne vuorotellen. Tällaisten kirjojen lukeminen auttaa pitämään seksin mielessä joka päivä ja saattaa jopa lopulta johtaa rakasteluun.

8. päivä

  • Nostele painoja. On tärkeää sisällyttää voimaharjoittelu treeniohjelmaasi, sillä se lisää testosteronin tuotantoa elimistössä. Kyseisen hormonin on todettu lisäävän halun tunnetta. Yritä tehdä voimaharjoitteita noin 20 – 30 minuuttia kaksi tai kolme kertaa viikossa.
  • Jatka oman kroppasi tutkiskelua. Oman kehon tunteminen on yksi parhaista tavoista parempaan ja varmempaan orgasmiin. Kun olet keksinyt mikä juuri sinusta tuntuu hyvältä, kerro se myös kumppanillesi.
  • Suunnitelkaa fantasioidenne toteuttamista. Viime viikon ohjelmassa neuvoimme puhumaan omista fantasioista kumppanin kanssa. Huomenillalla teillä on mahdollisuus kokeilla niitä. Tehkää kaikki tarvittavat suunnitelmat valmiiksi, kuten lastenhoitajan varaaminen tai leikkikalujen ostaminen.

9. päivä

  • Eristäytykää ennen yhdessäoloa. Lähes kaikki parit ovat varmasti samaa mieltä siitä, että paras hetki ja paikka romantiikalle on kahdenkeskinen viikonloppumatka. Yksi helpommista tavoista luoda oikeat olosuhteet kotiin, on poistaa kaikki häiriötekijät ympäriltä. Sammuttakaa kännykät ja televisio sekä viekää tietokone pois makuuhuoneesta.
  • Toteuttakaa fantasianne. Tämän illan seksuaalinen aktiviteetti on jotain, mitä toinen teistä tai molemmat olette aina halunneet kokeilla. Sen ei tarvitse olla mitään hullua, pelkkä uudessa paikassa rakastelu tai uuden asennon kokeilu voi riittää ylläpitämään hauskuutta ja tuoreutta suhteessa.

Jos suhteessa nainen ei ole ollut aloitteellinen rakasteluun, hän voi ottaa tällä kertaa ohjat. Monet miehet toivovat, että heitä kosketeltaisiin ja vieteltäisiin enemmän. Käyttäkää myös liukastusvoiteita, sillä hyvin monelle naiselle emättimen kuivuus on ongelma ja este täydelle nautinnolle.

10. päivä

  • Tee jotain mukavaa kumppanillesi. Oli se sitten odottamaton kohteliaisuus tai pieni lahja, pienin teoin voit antaa kumppanisi ymmärtää, ettet pidä tätä itsestäänselvyytenä. Anna antamisen ilosta, ilman että odottaisit mitään takaisin.
  • Hemmottele myös itseäsi.  Osta itsellesi jotain, mikä saa sinut tuntemaan olosi seksikkääksi huomisilla treffeillä. Se voi olla vaikkapa viettelevä mekko, kauniit alusvaatteet tai uusi huulipuna.
  • Naurakaa kunnolla yhdessä. Päivittäisen keskustelutuokionne päätteeksi katsokaa vaikka hauska elokuva tai komediasarja. Huumorintaju on yksi parhaista pareja yhdessä pitävistä asioista. Pidä huoli, että katsotte hauskaa filmiä kuin rakastavaiset ettekä kaverukset: istukaa lähekkäin, pitäkää toisianne kädestä ja hellikää toisianne. 

11. päivä

  • Pitäkää treffi-ilta uudestaan. Muistakaa, että illan ei tarvitse olla kallis, mutta kuitenkin hyvin suunniteltu. Monet parisuhdeasiantuntijat suosittelevat treffi-iltojen pitämistä kerran tai kaksi viikossa. Hyvä leffa lasten nukkumaanmenon jälkeen voi myös olla hyvä tapa olla lähekkäin ja tehdä jotain yhteistä.
  • Käytä aistejasi. Amerikkalaistutkimuksen mukaan muun muassa laventelin tuoksu lisäsi peniksen verenkiertoa jopa 40 prosenttia. Naisille vuorostaan kurkun ja lakritsin tuoksut lisäsivät verenkiertoa 13 prosentilla. Tuoksut voivat olla hyvin voimakkaita kiihokkeita. Sytyttäkää tuoksukynttilöitä tai ottakaa tuoksuva suihku yhdessä.
  • Viettäkää sensuelli kosketteluhetki. Hierokaa ja leikkikää keskenänne käyttämällä apuna käsiä tai apuvälineitä, kuten hieromasauvaa tai höyheniä. Pitäkää huoli, että kumpikin saa yhtä paljon aikaa. Monet miehet karttavat koskettelua, koska pitävät sitä liian feminiinisenä. Usein he kuitenkin nauttivat hellästä koskettelusta, ihan yhtä paljon kuin naiset.

12. päivä

  • Ota hieronta. Ihon kosketus toisen kanssa stimuloi seksihormoni oksitosiinin muodostumista. Mitä enemmän kyseistä hormonia elimistöön erittyy, sitä halukkaammaksi nainen olonsa tuntee. Tunnin mittainen hierontasessio on todellinen nautinto, mutta jos aika ei ole 10 minuutin mittainen hieronta auttaa myös asiaa.
  • Muuttakaa tyyliä. Välttäkää yhdyntää tänä iltana ja keskittykää sen sijaan suuseksiin. Sekä miehille että naisille suuseksi on yleensä hyvin nautinnollinen kokemus. Joistakin se on jopa parempi kuin itse yhdyntä. Myös suuseksin antaminen koetaan usein nautinnolliseksi.

Asiantuntija vastaa: Mieheni ei halua antaa suuseksiä

13. päivä

  • Arvioikaa tilanne ja toimikaa sen mukaan. Ohjelma on pian lopuillaan ja on aika arvioida sen tuloksia. Oletko saanut siitä mitä toivoit? Entä kumppanisi?
  • Puhukaa kokemuksistanne. Kuvailkaa toisillenne mikä toimi ja mikä ei tämän kaksiviikkoisen ohjelman aikana. Tämän harjoitteen kuuluu olla hauska, niin että olette ystävällisiä ja kohteliaita toisianne kohtaan. Puhukaa tänä iltana kaksiviikkoisen ohjelman kohokohdista.

14. päivä

  • Tehkää pikaiset tänä aamuna. Muistatko vielä aamuseksin hyödyt? Rakastelun ei tarvitse kestää kauaa, eikä haittaa vaikka et saisikaan orgasmia. Saat silti hyötyä läheisyydestä ja intiimistä kanssakäymisestä.
  • Onnittele itseäsi ja kumppaniasi. Olette onnistuneesti suorittaneet kaksiviikkoisen harjoitteen, jolla seksielämänne on toivottavasti saanut uutta tuulta alleen. Toivottavasti se oli hauska kokemus ja saitte siitä ideoita tulevaisuuteen. Kuka tahansa voi toteuttaa ohjelman kahdessa viikossa, mutta idea on saada muutos kestämään pitkän aikaa. Tämä ohjelma kannattaa toistaa muutaman kerran vuodessa, jotta suhteenne pysyy elinvoimaisena ja seksuaalinen side vahvana.

Lue lisää:

Piristä suhteesi seksiä - 4 vinkkiä

Näistä parisuhteessa riidellään - löydä ratkaisu ongelmiin

Paranna pitkän suhteen seksielämää

Miksi ei haluta seksiä

0 kommenttia

Kommentoi

Löydä lisätietoa hakusanalla

Mitä seuraavaksi?

Verkkovastaanotto

Kysy lääkärin mielipidettä kätevällä etävastaanotolla. Mikäli et tarvitse vastausta heti, lähetä kysymys jollekin kymmenistä Terve.fi:n asiantuntijoista.

Varaa aika lääkärille

Varaa aika lääkärin tai muun terveydenhuollon ammattilaisen vastaanotolle:

Lisää uusi kommentti

Lähettämällä tämän lomakkeen hyväksyt Mollomin tietosuojalausekkeen.