Pyöräily

Hyödyt

Pyöräily on siitä hyvä liikuntalaji, että kun sen kerran on oppinut, sen hallitsee lopun ikää. Pyöräily:

kasvattaa kestävyyskuntoa ja etenkin jalkojen lihasten kuntoa
kohentaa tasapaino- ja koordinaatiokykyä
kuluttaa energiaa noin 2,0 kcal/kg/30 min.
vaikuttaa edullisesti rasva- ja sokeriaineenvaihduntaan
sopii hyvin ylipainoisille, koska kehon paino ei rasita jalkoja

Huomioitavaa

Pyöräilijä tarvitsee varustuksia, jotka maksavat melko paljon. Muun liikenteen seassa, etenkin kaupungissa, pyöräily vaatii tarkkaavaisuutta. Pyöräilijän yleisimmät vammat ovat päävammoja, joten pään suojaaminen kypärällä on tärkeää.

0 kommenttia

Kommentoi

Löydä lisätietoa hakusanalla

Mitä seuraavaksi?

Verkkovastaanotto

Kysy lääkärin mielipidettä kätevällä etävastaanotolla. Mikäli et tarvitse vastausta heti, lähetä kysymys jollekin kymmenistä Terve.fi:n asiantuntijoista.

Varaa aika lääkärille

Varaa aika lääkärin tai muun terveydenhuollon ammattilaisen vastaanotolle:

Lisää uusi kommentti

Lähettämällä tämän lomakkeen hyväksyt Mollomin tietosuojalausekkeen.