Lempeä vesiharjoittelu

Vesiliikunta sopii kaikille. Aloittelijan on helppo lähteä uimahallille halkomaan vettä, sillä vesi tukee ja kannattelee, jos esimerkiksi ylipaino vaikeuttaa muun liikunnan harrastamista. Vesi liikuntamuotona on edullinen, sillä uima-asulla ja uimahallimaksulla pääsee pitkälle.

Kiinnostaisiko uusi harrastus? Tässä 8 hyvää syytä aloittaa uiminen

Monipuolista ja modernia. Vesiharjoittelu ei ole vain arkiaamujen senioriliikuntaa, vaan vaihtoehtoja on lukuisia. Jumpan ohella voi harrastaa vaikka nopeatempoista vesihydrobicia, vesinyrkkeilyä, vesipyöräilyä tai uppotrampoliinilla hyppimistä.

Hoikistaa ja hellii niveliä. Kehon rasvamassa vähenee merkittävästi vesivastusharjoittelussa. Polven nivelrikon vesiharjoittelu voi pysäyttää tai ainakin hidastaa. Nivelrikosta kärsivien tutkittavien kävelyvauhti kasvoi vesiharjoittelun myötä.

Lähteet: Jyväskylän yliopisto, Suomalainen Vesiliikuntainstituutti

Lue lisäksi:

Uinti on tekniikkalaji

Paljonko eri liikuntamuodot kuluttavat kaloreja

0 kommenttia

Kommentoi

Löydä lisätietoa hakusanalla

Mitä seuraavaksi?

Verkkovastaanotto

Kysy lääkärin mielipidettä kätevällä etävastaanotolla. Mikäli et tarvitse vastausta heti, lähetä kysymys jollekin kymmenistä Terve.fi:n asiantuntijoista.

Varaa aika lääkärille

Varaa aika lääkärin tai muun terveydenhuollon ammattilaisen vastaanotolle:


Lisää uusi kommentti

Lähettämällä tämän lomakkeen hyväksyt Mollomin tietosuojalausekkeen.