Tammimasut 2013
Tammimasut 2013
Hei kaikki!
Tämä on tammikuun 2013 odottajien oma ketju.
Toivottavasti kaikki alkuvuoden odottajat löytävät tiensä tänne
26.12
Ella07(tyttölupaus, esikoinen)
1.1
Nathalie (poikalupaus= poika 4.1.2012 2850g 49 cm, esikoinen, Pirkanmaa Vammalan aluesairaala/TAYS)
3.1
Elsupiloumi (poikalupaus = poika 23.12.2012 49,50 cm 2806 g, esikoinen, Etelä-Pohjanmaa, SEKS)
4.1
Miila80 tyttö 16.1.2013 3315 g 50 cm (esikoinen, Pirkanmaa, TAYS)
5.1
LaMamma (kolmas)
6.1
Pikku-Kirppu (poikalupaus, esikoinen, TYKS)
11.1
NiinaAnniina (tyttölupaus= tyttö 26.12.2012 48 cm 2830 g, esikoinen, Polvijärvi, PKSSK)
elendiel (tyttölupaus= tyttö 27.12.2012 3475 g 50,5 cm,toinen, Kirkkonummi, JS)
Höpönasu (esikoinen, Keski-Suomi)
Unelmaruusu (poikalupaus= poika 4.1.2013 3498 g 50 cm, kolmas)
13.1
cbeebies (poikalupaus, toinen, Sveitsi)
16.1
pikkutiita (esikoinen)
19.1
Mörriäinen (poikaolo= poika 8.1.2013 , kolmas, PHKS)
Nannu77 (poikalupaus= poika 31.1.2013 3585 g 52,5[ cm /color], toinen, Oulu, OYS)
20.1
Sheena (toinen, Pirkanmaa)
22.1
Tilpe ([color=#0080FF]poikalupaus= poika 24.1.2013 3790 g 51 cm, toinen, Keski-Uusimaa)
23.1
Tintti1907 (esikoinen)
24.1
Macie (esikoinen)
mmpn (tyttölupaus= 1.11.2012 poika 1050g 34,5 cm, toinen)
Maarit2012 (esikoinen, EKKS)
29.1
Millimamma (tyttölupaus= tyttö 23.1.2013 3880 g 53 cm, kolmas, Salon seudun sairaala/TYKS Kaarina)
Lehtoleinikki (poikalupaus= 18.12.2012 poika yli 2000g, esikoinen, PK-seutu)
30.1
Emppu77 (esikoinen)
Sofian sohva (esikoinen)
31.1
aamupilvi (poikalupaus= poika 28.1.2013 3870 g 51 cm, kolmas)
Surun kohdanneet:
Astanga88
Gitta82
mariella79
Tämä on tammikuun 2013 odottajien oma ketju.
Toivottavasti kaikki alkuvuoden odottajat löytävät tiensä tänne
26.12
Ella07(tyttölupaus, esikoinen)
1.1
Nathalie (poikalupaus= poika 4.1.2012 2850g 49 cm, esikoinen, Pirkanmaa Vammalan aluesairaala/TAYS)
3.1
Elsupiloumi (poikalupaus = poika 23.12.2012 49,50 cm 2806 g, esikoinen, Etelä-Pohjanmaa, SEKS)
4.1
Miila80 tyttö 16.1.2013 3315 g 50 cm (esikoinen, Pirkanmaa, TAYS)
5.1
LaMamma (kolmas)
6.1
Pikku-Kirppu (poikalupaus, esikoinen, TYKS)
11.1
NiinaAnniina (tyttölupaus= tyttö 26.12.2012 48 cm 2830 g, esikoinen, Polvijärvi, PKSSK)
elendiel (tyttölupaus= tyttö 27.12.2012 3475 g 50,5 cm,toinen, Kirkkonummi, JS)
Höpönasu (esikoinen, Keski-Suomi)
Unelmaruusu (poikalupaus= poika 4.1.2013 3498 g 50 cm, kolmas)
13.1
cbeebies (poikalupaus, toinen, Sveitsi)
16.1
pikkutiita (esikoinen)
19.1
Mörriäinen (poikaolo= poika 8.1.2013 , kolmas, PHKS)
Nannu77 (poikalupaus= poika 31.1.2013 3585 g 52,5[ cm /color], toinen, Oulu, OYS)
20.1
Sheena (toinen, Pirkanmaa)
22.1
Tilpe ([color=#0080FF]poikalupaus= poika 24.1.2013 3790 g 51 cm, toinen, Keski-Uusimaa)
23.1
Tintti1907 (esikoinen)
24.1
Macie (esikoinen)
mmpn (tyttölupaus= 1.11.2012 poika 1050g 34,5 cm, toinen)
Maarit2012 (esikoinen, EKKS)
29.1
Millimamma (tyttölupaus= tyttö 23.1.2013 3880 g 53 cm, kolmas, Salon seudun sairaala/TYKS Kaarina)
Lehtoleinikki (poikalupaus= 18.12.2012 poika yli 2000g, esikoinen, PK-seutu)
30.1
Emppu77 (esikoinen)
Sofian sohva (esikoinen)
31.1
aamupilvi (poikalupaus= poika 28.1.2013 3870 g 51 cm, kolmas)
Surun kohdanneet:
Astanga88
Gitta82
mariella79
Viimeksi muokannut Elsupiloumi päivämäärä Ma Helmi 04, 2013 5:42 pm, muokattu yhteensä 55 kertaa
- Elsupiloumi
Re: Tammimasut 2013
Niin jatketaas siis juttua tänne ketjuun...
Miila80, sulla on elämässä vähän samanlainen tilanne kuin mulla nyt. Mä valmistuin ekaan ammattiini amk:sta viime lokakuussa ja nyt oon kivassa ja mielenkiintoisessa työssä määräaikaisena, johon saisin projektibyrokratisista syistä jatkoa aina muutaman kuukauden kerrallaan. Lisäksi parin viikon sisällä on tarjottu kahta muuta kivaa työtä, mutta joita en halunnut ottaa vastaan juurikin tämän raskauden vuoksi. En vain viitsi ottaa työtä ja sitten parin kk:n päästä kertoa, että BTW, hommatkaa joku toinen mun tilalle kun jään äitiyslomalle marraskuun tienoilla (jos edelleenkin sinne asti vain päästään). Että toisaalta nyt on mun elämäni paras hetki saada ensimmäinen lapsi, kun työtä on tiedossa vain maksimissaan jouluun asti
. Eli kerrankin lyhyen määräaikaisen työsopparin voi nähdä positiivisessa valossa
Ja lillamy_lle pahoinvointiin liittyen... oon huomannut, että mulle tulee huono olo jos en syö tasaisin väliajoin! Normaalisti syön vain yhden ruuan päivässä enkä muuta, mutta nyt on nälkä melkein kokoajan! Ei siis tiedä hyvää linjoille... tai sitten vain mun on pakko opetella syömään terveellisesti ja kaikkien ruokaohjeistusten mukaisesti oikeanlaisia pieniä välipaloja pitkin päivää...
Miila80, sulla on elämässä vähän samanlainen tilanne kuin mulla nyt. Mä valmistuin ekaan ammattiini amk:sta viime lokakuussa ja nyt oon kivassa ja mielenkiintoisessa työssä määräaikaisena, johon saisin projektibyrokratisista syistä jatkoa aina muutaman kuukauden kerrallaan. Lisäksi parin viikon sisällä on tarjottu kahta muuta kivaa työtä, mutta joita en halunnut ottaa vastaan juurikin tämän raskauden vuoksi. En vain viitsi ottaa työtä ja sitten parin kk:n päästä kertoa, että BTW, hommatkaa joku toinen mun tilalle kun jään äitiyslomalle marraskuun tienoilla (jos edelleenkin sinne asti vain päästään). Että toisaalta nyt on mun elämäni paras hetki saada ensimmäinen lapsi, kun työtä on tiedossa vain maksimissaan jouluun asti
Ja lillamy_lle pahoinvointiin liittyen... oon huomannut, että mulle tulee huono olo jos en syö tasaisin väliajoin! Normaalisti syön vain yhden ruuan päivässä enkä muuta, mutta nyt on nälkä melkein kokoajan! Ei siis tiedä hyvää linjoille... tai sitten vain mun on pakko opetella syömään terveellisesti ja kaikkien ruokaohjeistusten mukaisesti oikeanlaisia pieniä välipaloja pitkin päivää...
- Elsupiloumi
Heippa! Tässä ilmottuisi viestiketjuun myös yksi odottava äippä. Esikoinen olisi kysymyksessä. Ja kovasti jännitän ettei vaan menisi kesken. Ollaan yritetty jo jonkin aikaa ja nyt vihdoin tärppäsi:) Onkos täällä jokin aiempi viestiketju, missä muut ovat kertoneet enemmän?
- Nathalie
HUPSISTA! Olin niin täpinöissäni plussasta etten ajatellu pidemmälle tota "Juuri plussanneet" ketjua
On myös ensimmäisiä kertoja ku tänne kirjottelen..
Eli siis mulla on jo yksi lapsi, Riku 3 vuotta. täyttää syyskuussa 4! Hui, miten aika rientää.
Toista lasta ollaan yritetty hetken aikaa.. Tärppäs, mutta päätyikin keskenmenoon 26.2. Viikkoja oli silloi n. 9
Odotettiin yhdet menkat ja taas jatku peitonheiluttaminen.. ja HETI tärppäs eli 2.5 testiin plärähti plussa
vaikka viikko oli viellä, enneku menkkojen piti alkaa.
Tiesin jotenki heti Tärpin käyneen.. n 4 pvää ovulaatiosta tuli ihan vähän kiinnittymisvuotoa
ja kolme päivää sittä JO alkoi jumalaton väsymys. Nukuin,Nukuin ja Nukuin vaan..
Se väsy meni onneks ohi, mutta nyt alavatsaa nipistelee tai ihan pamahtelee molemmilta puolilta (Kaksoset??
) Etoo,Rinnat kipeät, närästää, Hikotta??, kauheat himot ruokaan. 
Nyt on jotenki tupla oireet
Oon myös todella huono kirjottelee näille palstoille, joten toivottavasti saitte jotain edes selvää tuosta
Halit kaikille plussanneille
Tää nyt yrittää "oppia" kirjottelee.
On myös ensimmäisiä kertoja ku tänne kirjottelen..
Eli siis mulla on jo yksi lapsi, Riku 3 vuotta. täyttää syyskuussa 4! Hui, miten aika rientää.
Toista lasta ollaan yritetty hetken aikaa.. Tärppäs, mutta päätyikin keskenmenoon 26.2. Viikkoja oli silloi n. 9
Odotettiin yhdet menkat ja taas jatku peitonheiluttaminen.. ja HETI tärppäs eli 2.5 testiin plärähti plussa
vaikka viikko oli viellä, enneku menkkojen piti alkaa. Tiesin jotenki heti Tärpin käyneen.. n 4 pvää ovulaatiosta tuli ihan vähän kiinnittymisvuotoa
Se väsy meni onneks ohi, mutta nyt alavatsaa nipistelee tai ihan pamahtelee molemmilta puolilta (Kaksoset??
Nyt on jotenki tupla oireet
Oon myös todella huono kirjottelee näille palstoille, joten toivottavasti saitte jotain edes selvää tuosta
Halit kaikille plussanneille
Tää nyt yrittää "oppia" kirjottelee.

- Heilih
Nathalie,
Me juteltiin ensin hetken aikaa tuola Juuri Plussanneet
-osoissa, josta saa meidän muiden tilanteesta hieman taustatietoa, mutta fiksumpaahan tietenkin oli siirtyä kirjoittelemaan tänne tammikuun osioon
Eli tervetuloa joukkoon ja onnea plussasta! Ollaan niin alkuvaiheessa kaikki, että nyt pitää pitää sormet ristissä ja peukut pystyssä, että kaikki menis hyvin tammikuuhun asti.
Juuri soitin itse neuvolaan ja sain ajan 30.5 lääkärille. Sielä mitaan verenpaine, jutellaan osallistumisesta riskiseulontoihin, täytetään jotain lomakkeita ja kuunnellaan myös alkion syke (halusin tämän varta vasten, kun on niin epäraskautunut olo vaikka vahvan plussan sainkin viimeviikolla).
Ja Heilih, aikamoinen elämänmuutos tulossa, jos kaksoset pamahtaa! Tiedän kun olen itse kaksostytön kummitäti
Mutta mahtava juttu jos olisi kaksoset, ja tietenkin mahtavaa vaikka masussa olisi vain se yksi lapsikin!
Me juteltiin ensin hetken aikaa tuola Juuri Plussanneet
-osoissa, josta saa meidän muiden tilanteesta hieman taustatietoa, mutta fiksumpaahan tietenkin oli siirtyä kirjoittelemaan tänne tammikuun osioon Eli tervetuloa joukkoon ja onnea plussasta! Ollaan niin alkuvaiheessa kaikki, että nyt pitää pitää sormet ristissä ja peukut pystyssä, että kaikki menis hyvin tammikuuhun asti.
Juuri soitin itse neuvolaan ja sain ajan 30.5 lääkärille. Sielä mitaan verenpaine, jutellaan osallistumisesta riskiseulontoihin, täytetään jotain lomakkeita ja kuunnellaan myös alkion syke (halusin tämän varta vasten, kun on niin epäraskautunut olo vaikka vahvan plussan sainkin viimeviikolla).
Ja Heilih, aikamoinen elämänmuutos tulossa, jos kaksoset pamahtaa! Tiedän kun olen itse kaksostytön kummitäti
- Elsupiloumi
Nyt löysin aiemman viestiketjun:) Kiitos! Minä kans varasin neuvola-ajan samantien kun plussa tuli. 21.5 on ensimmäinen. Netistä kans lueskelin mitä tuleman pitää ja kuulosti juuri samalta mitä mainitsit. Mies on aivan innoissaan tuosta neuvolasta. Oli töissä pomolleenkin ilmoittanut että on menossa neuvolaan että jos saisi aamun vapaaksi ja oli hmyillyt kuin hangon keksi. Ihana
Omat tuntemukset ovat olleet todella pieniä. Jos en tietäisi olevani raskaana niin luulisin vain sitkeiksi kuukautiskivuiksi. Ainoa miten poikkeaa on että kuukautiskivut tulevat keskelle ja nämä tulee molemmin puolin alavatsaan/nivusiin. Ja kaikki nopeat liikkeet tuntuu kamalalta. Esimerkiksi jos yön nukkuu vatsallaan ja aamulla siitä nousee selkä kaarella, niin vähän kuin repisi vatsasta. Tämän vuoksi olen nyt tehnyt kaikki siirtymiset kuin kanki kaikkonen konsanaan:D Siskolleni on tullut keskenmeno viikolla 6 ja pelkään vastaavaa niin paljon. Pitää vaan pitää jalat tiukasti maassa. Hassua on se niinkuin olisi ensimmäinen nainen maailmassa joka olisi raskaana, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä
Onkos teillä alkanut pahoinvointi vielä?
- Nathalie
Täällä yksi lisää! 
Plussaa tikutettu esikoispojan 4v syntymäpäivänä 6.5. ja kovasti toivotaan parasta.
Keskenmenoja ykkösen jälkeen 4, joista yksi tuulimuna. Vielä ei siis aivan uskalla tuulettaa. Siitä olen kuitenkin onnellinen, että sain tuon esikoisraskauden ajan nauttia pelottomuudesta, en edes osannut suuremmin mitään pelätä. Vaikka muuten raskausaika ei niin herkkua ollutkaan.
Tutkimuksissa on käyty, mutta todettu, että huonoa tuuria ollut. Nyt käytössä sekä asperiini pienten verisuonien aukipitämisessä, että keltarauhashormoni kohdun hormonitasoa parantamassa. Kellään kokemuksia näistä? Eivät ole mitään virallisia hoitomuotoja tai siis virallisesti auttavana keinona niitä ei pidetä, mutta haitaksikaan ei pitäisi olla. Enemmän varmistellaan juuri niitä alkuviikkojen olosuhteita, jotka tällä iällä (38v) on jo laskusuuntaiset. Kalkkis, mikä kalkkis.
Vaan kuten sanottu, se otetaan vastaan mitä annetaan, oli se sitten mitä tahansa. Elämä on!
Plussaa tikutettu esikoispojan 4v syntymäpäivänä 6.5. ja kovasti toivotaan parasta.
Keskenmenoja ykkösen jälkeen 4, joista yksi tuulimuna. Vielä ei siis aivan uskalla tuulettaa. Siitä olen kuitenkin onnellinen, että sain tuon esikoisraskauden ajan nauttia pelottomuudesta, en edes osannut suuremmin mitään pelätä. Vaikka muuten raskausaika ei niin herkkua ollutkaan.
Tutkimuksissa on käyty, mutta todettu, että huonoa tuuria ollut. Nyt käytössä sekä asperiini pienten verisuonien aukipitämisessä, että keltarauhashormoni kohdun hormonitasoa parantamassa. Kellään kokemuksia näistä? Eivät ole mitään virallisia hoitomuotoja tai siis virallisesti auttavana keinona niitä ei pidetä, mutta haitaksikaan ei pitäisi olla. Enemmän varmistellaan juuri niitä alkuviikkojen olosuhteita, jotka tällä iällä (38v) on jo laskusuuntaiset. Kalkkis, mikä kalkkis.
Vaan kuten sanottu, se otetaan vastaan mitä annetaan, oli se sitten mitä tahansa. Elämä on!

- Märyanna
Täällä kanssa yksi juuri plussannut ilmoittautuu joukkoon.
Ensimmäinen lapsi tuloillaan ja puolenvuoden yrityksen jälkeen vihdoin plussa testiin ilmesty.
toivottavasti kestäs vaan mukana nytten.
ensimmäinen neuvoja on tän kuun 22 päivä niin sen jälkeenhän sitä on edes hitusen viisaampi toivottavasti. Ikää on minulla ja avomiehelläni molemmilla 20 eli nuoria ollaan molemmat.
- NiinaAnniina
- Valvoja
Jee lisää plussanneita
Sain Rikun ku olis 17 ja nyt ikää mulla 21 & avomiehellä 22
Sain Rikun ku olis 17 ja nyt ikää mulla 21 & avomiehellä 22
- Heilih
Tervetuloa mukaan kaikki juuri plussanneet! 
Mä oon 23 v ja mies 26 v, meille ihan soppeli ikä saada ensimmäinen lapsi. Ehdin jo ostaa Donnatest-ovulaatiotestin epäsäännöllisen kuukautiskierron ja oviksen seurantaan, mutta raskauduinkin ilmeisesti pari päivää ennen kun sain edes testiä käyttöön
. Pidän sitä aikamoisena tuurina/sattumana plussata heti ekasta ehkäisyttömästä yrityksestä... toki olin ollut ilman hormonaalista ehkäisyä jo joukuluusta asti. Eli mulla ei siis ole minkäänlaista kokemusta virallisista tai epävirallisista hedelmällisyyden edistämiskeinoista.
Mulla ei ole pahoinvointia, muuta kuin silloin jos en muista syödä tarpeeksi usein. Kuten taisin kertoakin sielä edellisessä ketjussa, että ennen pärjäsin yhdellä lämpimällä aterialla/päivä, niin nyt tuntuu olevan kokoajan nälkä! Mutta onneksi tekee pääasiassa mieli tavallista kotiruokaa eikä niinkään herkkuja. Eilenkin mies tuli kotiin 20.45, lähti 20.50 hakemaan mulle kaupasta jauhelihaa, spagettia ja omppuja, pikakkokkasin niistä safkan ja klo 21.15 syötiinkin sitten jo spagettia ja jauhelihasoosia (kastiketta) ja oli ihan sikahyvää! Että tälläistä meillä...
Ihana mies sulla Nathalie kun noin iloitsee! Toki miehille töissä uutisen kertominen ei oo niin jännittävää kuin naisella, joka tietää/pelkää, että mitä vain voi vielä tapahtua ja muutenkin asiasta kelle tahasa kertominen on tosi jännittävää, töistä puhumattakaan... Mun on pakko kertoa esimiehelle toukokuun lopussa ja olen silloin vasta viikolla 8. Vaihdan kesän ajaksi työtehtäviä enkä näe esimiestä koko kesän aikana, joten voisi olla pienoinen ylläri sitten syyskuussa kun tulisinkin vauvamahan kanssa takaisin.
Ja tuntuu, että kaikki housut ahdistaa jo nyt mahasta, vaikka en kärsi mielestäni turvotuksesta, eikä vyötäröllä nyt niin paljoa ylimääräistä ole! Tiedä sitten millaiseksi vauvapömppikseksi tämä tästä kesän aikana muuttuu... Toisilla kun näkyy raskaus ennemmin kuin toisilla.
Miten teillä muilla, näkyykö raskaus jo mahassa?
Mä oon 23 v ja mies 26 v, meille ihan soppeli ikä saada ensimmäinen lapsi. Ehdin jo ostaa Donnatest-ovulaatiotestin epäsäännöllisen kuukautiskierron ja oviksen seurantaan, mutta raskauduinkin ilmeisesti pari päivää ennen kun sain edes testiä käyttöön
Mulla ei ole pahoinvointia, muuta kuin silloin jos en muista syödä tarpeeksi usein. Kuten taisin kertoakin sielä edellisessä ketjussa, että ennen pärjäsin yhdellä lämpimällä aterialla/päivä, niin nyt tuntuu olevan kokoajan nälkä! Mutta onneksi tekee pääasiassa mieli tavallista kotiruokaa eikä niinkään herkkuja. Eilenkin mies tuli kotiin 20.45, lähti 20.50 hakemaan mulle kaupasta jauhelihaa, spagettia ja omppuja, pikakkokkasin niistä safkan ja klo 21.15 syötiinkin sitten jo spagettia ja jauhelihasoosia (kastiketta) ja oli ihan sikahyvää! Että tälläistä meillä...
Ihana mies sulla Nathalie kun noin iloitsee! Toki miehille töissä uutisen kertominen ei oo niin jännittävää kuin naisella, joka tietää/pelkää, että mitä vain voi vielä tapahtua ja muutenkin asiasta kelle tahasa kertominen on tosi jännittävää, töistä puhumattakaan... Mun on pakko kertoa esimiehelle toukokuun lopussa ja olen silloin vasta viikolla 8. Vaihdan kesän ajaksi työtehtäviä enkä näe esimiestä koko kesän aikana, joten voisi olla pienoinen ylläri sitten syyskuussa kun tulisinkin vauvamahan kanssa takaisin.
Ja tuntuu, että kaikki housut ahdistaa jo nyt mahasta, vaikka en kärsi mielestäni turvotuksesta, eikä vyötäröllä nyt niin paljoa ylimääräistä ole! Tiedä sitten millaiseksi vauvapömppikseksi tämä tästä kesän aikana muuttuu... Toisilla kun näkyy raskaus ennemmin kuin toisilla.
Miten teillä muilla, näkyykö raskaus jo mahassa?
- Elsupiloumi