katso viestiketjua - Reseptien uusinta | Terve.fi

Reseptien uusinta

Reseptien uusinta

ViestiKirjoittaja Surusilmäinen mummu » Ma Touko 30, 2011 8:49 am

Tympii ja suututtaakin tämä reseptien uusinta omassa terveyskeskuksessa! #Eih!#
Miksi lääkkeet, jotka on tarkoitettu pysyvään käyttöön uusitaan kolmen kuukauden pätkissä? Miksi niitä ei voisi uusia vuodeksi kerrallaan?
Tarkoitan tällä esim. astmalääkkeet, verenpainelääkkeet ja muutkin, mitä tarvitaan jatkuvasti.
Minulla on Lyrica hermovauriokipuun ja se on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, leikkausvaurio hermokivun hoitoon. Se on toiminut hyvin, sekin uusitaan kolmen kuukauden pätkissä. Onko syynä se, että on joka kerta eri lääkäri? Silloin ei lääkäri kyllä tietenkään tunne potilasta - mutta, ei potilaskaan lääkäriä, surullista ja stressaavaa tämä on!

Minua ainakin suututtaa viedä reseptit kolmen kuukauden välein uusittavaksi. Jotenkin se tuntuu "kerjäämiseltä"... Se tuntuu nöyryyttävältä, kuin luultaisiin, että minäkin - mummu, myisin lääkkeitä kadun kulmassa!
Eikö olisi lääkäreillekin helpompaa uusia vuodeksi kerrallaan?

Surusilmäinen mummu
Surusilmäinen mummu

RE: Reseptien uusinta

ViestiKirjoittaja kroonikkopotilas kivuissa » Pe Heinä 06, 2012 10:17 am

Minua ärsyttää kanssa tämä hyppyyttäminen pikkuasioiden takia. Jos reseptinuusinnan yhteydessä pääsisi edes hetkeksi käymään lääkärin vastaanotolla niin mielelläni kävisi usein, mutta kun ei. Vie reseptit terveyskeskuksen aulaan postilaatikkoon ja nouda ne lasikopista 2-3 viikon päästä.
kroonikkopotilas kivuissa

Re: Reseptien uusinta

ViestiKirjoittaja korppu » La Syys 22, 2012 3:15 am

Olen töissä terveyskeskuksessa ja uusinnan yhteydessä voi mainita, että voisiko reseptin saada vuodeksi. Yleensä se onnistuu. Esim .verenpaine ja astma-lääkkeet. Kolmiolääkkeiden kanssa tuleekin käyttää harkintaa.

Anonymous on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo La Syys 22, 2012 3:15 am
korppu

Paluu Henkinen hyvinvointi