katso viestiketjua - Kipu häntäluun alla | Terve.fi

Kipu häntäluun alla

Kipu häntäluun alla

ViestiKirjoittaja pelottaa » Ti Heinä 31, 2012 8:23 pm

Minua on kaksi viikkoa sattunut häntäluun alle. Oon ajatellut sen menevän ohi itsestään, mutta ei. Aluksi epäilin peräpukamaa.. Sama kipu tuntuu tietyssä istuma-asennossa tai jos nousen ylös esim. tuolilta. Eilen tunnustelin häntäluun alla olevaa kipeää kohtaa ja tunsin pakaravaossa pienehkön patin. Patti ei ole pehmeä, mutta antaa vähän periksi sitä painaessani. Patti tuntuu ihon alla jonkin verran. Ei ihan selvästi, mutta tuntuu siis tunnustelemalla.

Nyt minua alkoi pelottaan toden teolla, että mikähän siellä on. :( Pitäisi soittaa lääkärille varmaan huomenna. En tiedä pitääkö soittaa gynelle vai mille.. :/

Onko kellään ollut samaa tilannetta? Osaatteko sanoa mitään tähän tilanteeseeni? Olen 18-vuotias nuori nainen.
pelottaa

Re: Kipu häntäluun alla

ViestiKirjoittaja asta » La Elo 04, 2012 10:08 am

Hei!
Olisiko mahdollista että sinulla olisi häntäluun kohdalla paise? Se on aluksi pehmeähkö, mutta kovettuu kypsyessään ja muuttuu aina vain kipeämmäksi. Suosittelen lääkärissä käyntiä asian varmistamiseksi. Paiseen avaus ja antibioottikuuri auttavat nopesti! Yleislääkärillä käynti riittää. Eikä kannata pelätä.

Itselläni on ollut nuorempana vastaavaa useasti. Lääkäri puhui "epäpuhtaudesta veressä". Ensimmäisen raskauden jälkeen vaiva kuitenkin hävisi.

Ystävällisin terveisin asta
asta

Re: Kipu häntäluun alla

ViestiKirjoittaja Vieras30 » Ke Elo 15, 2012 7:17 pm

Ehdotan samaa kuin edellinen eli ilmiötä nimeltä Sinus pilonidalis (pakaravaon paise). Pakaravaon ihoon ja alempiin kudoksiin saattaa olla synnynäisesti jäänyt ontelo tai käytävästö, joka saattaa tulehtua. Itselläni näkyy vaossa kaksi lähes näkymätöntä mustaa pistettä (käytävänsuuta), mutta pakaravako on tulehtunut vain kolmisen kertaa 20-25v ikäisenä ja mennyt ohi antibiootilla tai useimmiten itsestään. Paiseen välttämiseksi kannattaa huolehtia alueen ilmastoinnista ja puhtaudesta. Jos paise on syntynyt tai syntymässä, kipeää aluetta ei kannata painella, ja pitäisi välttää päällä istumista, jos mahdollista. Jos paise ei lähde paranemaan, voi pyytää yleislääkäriltä antibioottia. Itselläni ei ole avattu paisetta eikä sitä varmaan kannatakaan tehdä kuin isoissa paiseissa.

Anonymous on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo Ke Elo 15, 2012 7:17 pm
Vieras30

Paluu Oireet, sairaudet ja hoidot