katso viestiketjua - raskaana, ja kohdunkaulansyövän esiaste.... | Terve.fi

raskaana, ja kohdunkaulansyövän esiaste....

Helistin.fi-foorumin uusi koti. Tervetuloa!

raskaana, ja kohdunkaulansyövän esiaste....

ViestiKirjoittaja tanttara1986 » To Joulu 11, 2008 9:27 pm

kävin lääkärissä, ja todettiin että olen raskaana 5 tai 6 viikolla.... ja äskettäin todettiin mulla myös solumuutoksia, aste 4 ja 5 on pahin... eli mulla on syövän esiaste.. (siis kohdunkaulansövän..) ensi viikolla loopkonisaatio, (leikkaus) ja koska en ole todellakaan vielä suunnitellut tulevani äidiksi, sovin lääkärin kanssa raskaudenkeskeytyksestä ennen loopkonisaatiota... mutta kun on tuo syövän esiaste, en tierä jos se vaikka menee pahemmaks tai tekee etäpesäkkeitä vaikka kohtuun.... sitten en pystyisi saamaan lapsia... en todellakaan tiedä mitä sen vauvan suhteen tehdä, eikä tiedä lapsen isäkään.. ja oon aina ajatellu että sitte lapset hankitaan kun on vähän vanhempi, ja varmat tulot.... ja tässä on enää muutama päivä aikaa miettiä mitä raskaudelle tekeee... please help #???#
tanttara1986

Anna lapsesi syntyä

ViestiKirjoittaja nuhanenä » Su Joulu 14, 2008 3:39 pm

Rohkaisisin sinua ottamaan vastaan lapsen. Uskon, että hänellä on edessään elämisen arvoinen elämä sinun lapsenasi. Monet ovat jälkeenpäin suruissaan päätöksestään keskeyttää raskaus.
Ystäväni on kahden lapsen yksinhuoltaja, mutta varmasti onnellinen päätöksestään, että antoi lastensa syntyä, vaikka helppoa ei aina ole ollutkaan.
Itse en varmasti kykenisi päättämään pienen ihmisen alun elämästä ja kuolemasta ja toivottavasti sinunkaan ei tällaista päätöstä - joka ei kenellekkään ihmiselle edes kuulu - tarvitsisi joutua tekemään.
Ajattele, sinusta on tulossa äiti! Toivon teille kaikille kaikkea hyvää ja siunattua tulevaisuutta! Voimia ;)
nuhanenä

anna mennä vain!

ViestiKirjoittaja 1986 myös » Ma Joulu 15, 2008 1:33 pm

Elämä on niin arvaamaton, että jos nyt tapahtuu jotain joka estää sinua myöhemmin saamasta lapsia, se olisi kova paikka. Ikäsi puolesta kyllä pystyt äidiksi, olethan ensi vuonna jo 23- vuotias! Rohkaisenkin sinua ottamaan vastaan mitä annetaan, sillä kuten itsekin pohdit, se ei välttämättä ole enää myöhemmin mahdollista.
1986 myös

kiitos vastauksista

ViestiKirjoittaja tanttara1986 » Ma Joulu 15, 2008 9:06 pm

toivon mukaan kaikki menee hyvin, leikkaus tänä keskiviikkona, ja aion pitää lapsen.... kiitos kannanotosta..... :D #sydän#
tanttara1986

RE: kiitos vastauksista

ViestiKirjoittaja Ei päivääkään katunut » Ti Joulu 16, 2008 7:15 pm

Onnittelut päätöksestä! Saman ratkaisun tein 22-vuotiaana ja kertaakaan en ole katunut. Kohdunkaula hoidettu ja tytär nyt 12v :D
Ei päivääkään katunut

Re: raskaana, ja kohdunkaulansyövän esiaste....

ViestiKirjoittaja Tintti83 » Ke Syys 26, 2012 8:29 pm

Tulot eivät ole koskaan varmat kenelläkään minkään ikäisenä. Aina voi saada potkut, tai vaikka päättää opsikella uuden alan. Työpaikka saatetaan myydä Kiinaan. Toimeentulotuki, vanhempainraha, kotihoidontuki, asumistuki ovat varmoja etuuksia - varmempia tulonlähteitä tässä hyvinvointivaltiossa kuin työstä satu palkka. Itse saan tällä hetkellä (hoitovapaalla) vain 20 euroa vähemmän nettona kuin työssäollessani, joten hyvin saan laskut maksettua ja vaipat ostettua. Rahatilanteen epävarmuutta ei siis kannata pelätä.
Tintti ja pojat 09+11
Tintti83

Re: raskaana, ja kohdunkaulansyövän esiaste....

ViestiKirjoittaja Tintti83 » Ke Syys 26, 2012 8:30 pm

Tintti83 kirjoitti:Tulot eivät ole koskaan varmat kenelläkään minkään ikäisenä. Aina voi saada potkut, tai vaikka päättää opsikella uuden alan. Työpaikka saatetaan myydä Kiinaan. Toimeentulotuki, vanhempainraha, kotihoidontuki, asumistuki ovat varmoja etuuksia - varmempia tulonlähteitä tässä hyvinvointivaltiossa kuin työstä satu palkka. Itse saan tällä hetkellä (hoitovapaalla) vain 20 euroa vähemmän nettona kuin työssäollessani, joten hyvin saan laskut maksettua ja vaipat ostettua. Rahatilanteen epävarmuutta ei siis kannata pelätä.

Enkä sitten katsonut alkuperäisen viestin kirjoituspäivää. :D
Tintti ja pojat 09+11
Tintti83

Paluu Raskaus ja lapset